Klik Jommm

Thursday, February 26, 2015

2nd Baby: BedungBarutBaby

Salam,

Antara keperluan untuk baby baru lahir mestilah barut dan bedung kan, kalau orang dulu-dulu jahit sendiri je, advance sikit upah orang jahitkan, tapi zaman sekarang, orang beli online je, lagi cepat, hari ni ko bayar, esok dah sampai, hah tak payah 80 kali call tailor tanya dah siap ke belum barut bedung anak ko tu.

Masa Aish dulu pun aku beli online je, kain cotton, lepas tu aku sapu barut anak sedara aku, makanya barut zaman Aish tu memang dah banyak, macam-macam saiz aku dah ada dan memang aku turunkan kat adik Aish ni je, elok lagi buat apa nak beli baru kan. Kebetulan kakak aku pun mengandung dan due March, kan ke aku dah sapu habis barut anak dia dulu, so aku ganti kan lah balik untuk dia yang baru, ate takkan nak pulang yang lama tu, kedekut benor ko ni, nak tau aku beli kat mana? Kat BedungBarutBaby, barut dia cotton flanel tau, lagi selesa dari kain cotton, gebuuuuu je, aku beli 1 set je sebab akak aku dah jahit untuk anak dia, so aku tambah la lagi 1 set, tapi bila pegang kain dia serius best.



Aku beli bulan 12 hari tu kot, ni packaging lama, sekarang dia dah buat packaging baru. Aku beli sekali mandian herba, kotlah mana tau, aku balik ke Temerloh lambat dan 2-3 hari berpantang sendiri kat Shah Alam, ku suruh je En. Syg rebus mandian herba tu, siap. Kalau ko berpantang sendiri, beli banyak2, satu pek tu boleh rebus banyak kali tau. Tuam baby pun aku beli jugak. 



Semalam dia upload pulak barut kaler pink ni!! Stress mak tau, nasib baiklah barut aku dah banyak, fuhhhh menggoda sungguh. Kalau korang nak beli korang follow je terus insta dia bedungbarutbaby, tak pun boleh tengok kat website dia www.bedungbarutbaby.com.my. Harga barang yang dia jual semua murah-murah, dan semuanya dia buat sendiri tau. Sha owner bedungbarutbaby ni kawan aku, dia pun blogger jugak..hahaha, tah-tah ko pun kenal..huhu, oklah tu je nak share, kalau nak beli roger dia yeh, serius puas hati :), bye!!





2 comments: