Klik Jommm

Thursday, May 6, 2010

Happy Mother's Day Ma



Ma slalu ckp, die syg sume anak die same rate, xde lebih, xde kurang, sume same.

Aku tau die bangge bile Along kawin, bangge sbb Along ank yg pertame kawen n bangge Along dh jadi isteri. Bangge die m'biak ngan jayenye bile Qaisara lahir, die bangge sbb dh jadi nenek, bangge tgk Qaisara m'besar n bangge sbb die pn ade cucu cam org lain.

Ma bangge bile aku jadi anak yg 1st masuk U, bangge sbb aku yg bengap ni bleh grad n ade degree, bangge sbb aku dh nak b'tunang i'allh x lame lagi, sbb die tau, anak die yg cerewet ni dh jumpe dgn org yg dicari sbb dulu b'buih die ckp "jgn m'milih sgt angah".

Ma b'tambah bangge bile abg (adik laki aku) yg mase skolah dulu asek desak die nk b'henti, tamo g skolah, lari dr skolah, ponteng, hisap rokok, mls blajar skang dh jadi suami, dh ade family sndiri n x lame lagi nk ade baby, w'pun ade sijil je, tp abg rajin keje, slalu m'beri n umah yg ma duk skang ni abg kongsi duit ngan pa tuk renovate, duit abg sndiri. W/pun kecik tp aku rase dh cukup buat ma rase b'besar hati.

Ma bangge ngan K.Cik sbb k.cik anak yg plg pandai. Slalu score bile exam, slalu buat hidung ma kembang kempis. W/pun angin k.cik ni x brape betul sgt k'kdg, salu buat ma kecik ati, tpi aku tau ma still bangge. Sbb k.cik pandai bwk diri n k'kdg pndai gak amik hati. Aku ckp: kekadang jek la, yg byknye angin kus2 ko k.cik..huuu

Ma makin bangge bile Abg Ad yg degil ya rabbi, buat ma m'nambah pening, mls belajar, asik kluar mlm akhirnye dpt msuk Poli. Ma kate "alhamdulillah, asal kan lepas utk diri die sndiri pun ma dh cukup senang hati".

Ma bangge jugak ngan adik, w/pun blajo hampeh sket tapi die rajin, ringan tulang tlg ma kt umah. Klu die ade, umah kemas jek, bersih n leh baring tanpa was2 kt lantai dapur.

Happy Mother's Day Ma, tenkiu sbb bangge ngan k'org b'6 yg slalu m'yakitkan hati kekadang..k'kadang jek la. Luv u ma

No comments:

Post a Comment