Klik Jommm

Thursday, September 23, 2010

Patah Hati

Aku pegi kerja b'solek cantik hari ni, bangun awal pagi semata2 mau mengoles blusher di pipi dan melukis mata dengan sebatang pensil, memakai baju hijau striking yg bile org tengok org akan ingat aku adalah sebatang traffic light b'jalan atau mungkin jugak sebatang pokok ketapang yang salah ditanam MPSJ di tengah jalan (ni member baik aku mase study dulu yg cakap setiap kali aku pakai baju kaler hijau), pokok ketapang pun aku tak kenal..serius. Tolong googlekan tuk aku boleh tak sebab aku malas n konon2 sibuk..citt podah!! Ape maksud t'sembunyi di sebalik mukadimah aku tu? Sebenarnye aku dh sihat 50% sebab tu aku ade mood nk b'cantik2, tapi to be honest aku pakai baju tu sbb t'paksa, baju dah habis, aku x larat nk basuh, tinggal baju tu je, t'paksa la pakai, sebab baju tu akan buat bukan sahaja lelaki, wanita, kanak2, tikus2 di Subang Jaya b'paling melihat aku malahan anjing yg dibela jiran depan rumah itu pun turut menyalak. Aku kan pemalu (sss)..and 50% lagi masih tak sihat, mulut masih pahit, makan pun x selera, asik sendawa angin saje, masih pening2 lagi. Ok, cukup pasal kesihatan aku, mari b'cerita tentang tajuk kita hari ini ye anak2.




Tidak2..bukan aku yg patah hati itu, beranilah En.Syg patahkan hati aku, aku patahkan pelipat lutut die, ibu jari kaki, tumit, ketiak, jari kelingking, tulang keting dan ape saje yg boleh aku patahkan. Lepas tu bakar opis lame die (w'pun die dh x keje kat situ), bakar sume signboard menuju ke Rawang di Lebuhraya Guthrie, rosakkan SmartTag dan T&G di sepanjang Lebuhraya Guthrie supaya En.Syg t'paksa b'susah payah menyediakan duit syiling tuk bayar tol, jual kereta dia ngan keta housemate die sekali, lelong rumah sewa dia (w'pun rumah itu bukan die yg punye)..memain la ngan pompuan psycho ni..wakaka..ape kes aku nk buat sume tu, x kuasa sbb pastu kena tgkp polis pulak dah. Jgn amik serius itu repekan aku je, klu sihat tahap repekan mmg maximum, x dpt dibendung, klu dengan family En.Syg aku kemain behave, x merepek kau, mithali betul. Cume baru2 ni ade tunjuk belang sikit, m'niru senyuman tiruan Gadis Melayu di depan family beliau..ehem2

One of my best fren tetibe je lost, call x dpt, sms x reply. I was thinking that there must be something bad happen to her family, sbb lepas raya hari tu her dad admit hospital. Try to call her bf, dapat, tp x pick up. Last Friday she call me around 1am, aku baru nk tido n bgtau aku yang bf die nk putus dengan alasan yg sangat kecik dan x munasabah. Sebelum ni ok je, tiba2 pulak meletup and terus nk putus. My best fren ask for 2nd chance sbb die syg encik itu t'amat sangat, sudah kenal family dan sudah plan nk b'tunang. Dan best fren aku ni janji boleh berubah. But he refused, rupe2 nye beliau sudah punye yang lain, patut la alasannye tak logik sgt and patut la beria2 benar die tanak. Kawan aku menangis t'sedu2 smbil b'cerita, jadi sebagai seorang yg ciwek tak b'tempat aku t'menangis sekali.

Of coz aku tumpang sedih, aku tau macamane sakitnye patah hati. Siapa x penah patah hati mmg rugi, sbb kau tak boleh nk ukur betapa dalamnye ko mampu syg seseorg, dan betapa ko akan menghargai cinta yg dtg selepas tu. Jgn pulak lepas ni ko mintak putus ngan bf korang semata2 nk rase camne patah hati, aku lempang ko kang. Kalau x penah patah hati sudah, dok diam2..b'syukur je la sbb dpt bf yg mithali..huhu


Ewah, buat peraduan pulak ko ye

Mase patah hati dulu, asal celik mate je nangis, iron baju nangis, mandi nangis, makan sambil nangis, cakap sikit nak nangis, call Ma nangis, dengar lagu cinta nangis, kadang2 dengar lagu Negaraku yg takde kaitan pun nangis, tu belum klu t'dengar lagu pakcik naik motor jual aiskrim Mat Kool lagu tu pun boleh bikin nangis, ingat balik rase nk lempang je diri sndiri, tapi ape boleh buat dah mmg tgh patah hati emosi x stabil, begitu la jadinye.

Tak kira lah macamane sakit pun patah hati tu, first ingat tuhan dulu, jangan la ingat nk bunuh diri ke, bunuh ex korang ke..eh jgn buat pasal. Bukan jodohlah tu namenye, kenalah redha, mula2 mmg la sakit sikit, lama2 i'allah ok. Kate Ma jgn nangis byk sgt, x baik, macamkan syg korang kat ex tu melebihi syg pada tuhan lak, nangis sikit2 sudah. Nak lagi cepat melupakan kepatahan hati tu, korang buat2 bz, klu macam aku, aku terus beli kereta, automatik lupa ex sbb tetiap bulan asik t'ingat duit shopping takde sbb dh habis buat byr kereta. Ada paham adik2.


3 comments:

  1. bila kita hilang sesuatu, baru kita sedar betapa berharganya sesuatu itu..i hope HE'll feel that way!!!

    sedih baca entry nie sbb dulu pernah terkena jugak...i setuju sgt bila u ckp saper tak pernah putus cinta tu rugi..sbb nak ukur dalamnyer syg kita pada seseorang tu susah kan...?

    ReplyDelete
  2. Q: kann..kejam betul :(

    Nina: ewahh..dh cik is tamo tunjuk kebolehan beliau..klu akak yg buat mmg over la..hehe

    ReplyDelete