Klik Jommm

Wednesday, February 2, 2011

Sorry

Sorry sebab dah lama tak update..amboi cara aku cakap tu macamkan ramai sangat yg baca blog aku or tertunggu-tunggu update aku..ngahaha. Lately, aku takde masa nak update blog or..ok, aku ada masa but i just can't find the best time to update. For the last 2 weeks, nenek aku tak berapa sihat, so sebagai satu-satunya anak perempuan terhebat Pa, akulah gadis yang terpilih untuk menekan pedal minyak membelah kepekatan malam menuju ke Temerloh Pahang (sambil Pa tidur disebelah) after Mak Itam aku call bagitau nenek aku nazak. Pa anak bongsu manja busyuk Wan aku. So bila tau je Wan nazak, terus dia tak boleh drive, lepas tu mungkin nervous, masa Pa datang umah aku nak tinggalkan kereta dia so that kami boleh naik kereta aku je, molek pulak dia pergi langgar pasu bunga besar jiran aku sampai pecah...sobbbssss..anak perempuan terhebat Pa ini jugak lah yang pergi membayar ganti rugi jiran tersebut yang RM2 pun dia suruh bayar jugak. Siap call aku sebut "u bayar RM42 aaaa". Baiklah!!!!.

But alhamdulillah,  Wan ok balik lepas tu and kami berdua balik dengan tenang ke KL. Last Sunday, masa aku dah bersiap nak pergi kenduri di rumah kawan En. Syg, tinggal nak pakai heel saja lagi. Along call bagitau Wan meninggal di Hospital Temerloh. Dengan mekap tebal dan baju kurung pahang kesayangan itulah aku terus balik ke Pahang dengan Kak Cik. Sadly, bila sampai je rumah Pak Cik aku, arwah Wan dah otw ke kubur, aku memang tak sempat tengok dia langsung, nak pulak hujan yang terlalu lebat, macamanalah aku nak kubur pulak. Mulanya aku ingat, subuh Isnin nak terus balik ke Subang, nak pergi kerja, akhirnya sampai hari Rabu aku di Pahang Darul Makmur lagi dengan hati yang tidak begitu aman dan makmur. Tolak 3 hari cuti, tinggallah 7 hari cuti je untuk kahwin nanti. Pasrah je lah, lepas tu kena unpaid leave.

2 hari mengulit Amani yang baru pandai meniarap dan melayan Sara yang pantang jumpa tangga, nampak tangga je nak naik, nampak tangga je nak turun..eh..penatlah. Hari ini, Rabu, free sebab parents d'org berdua dah balik, dapatlah aku me'update blog, maklumlah gadis miskin macam aku ni yg hanya mengharap ehsan laptop Kak Cik dengan broadband yang masyaallah menduga keimanan di dada..lembabnyaa Ya Rabbi. Lepas kedua-dua cucu dah balik, Pa aku pun ajak anak-anak perempuan terhebat beliau ke kebun membuat longkang. Boleh tak, aku anak gadis terhebat ini yang mencangkul buat longkang sedalam 2 kaki, nak putus lengan ni rasanya. Sebab tu aku rasa aku ni memang anak terhebat Pa, ada ayah korang suruh korang buat longkang? ada?? takde kan?? sebab anak hebat macam aku je yang boleh buat, ko bayangkan aku yang kurus, 45kg ni tolong mencangkul sekali dengan 3 orang lelaki.. Ma aku siap nak ambil gambar hantar kat Asrul Sani. Of course Asrul Sani bangga gila ada tunang terhebat yang pandai buat longkang macam aku ni. Ada perempuan lain yang dia kenal sebelum ni yang pandai buat longkang?? ada?? ada sayang?? Eh, terpuji diri sendiri pulak. Ok lah nak gi mandi ni, dah pukul 3.15 petang tak mandi pagi lagi. Busyuukk masyam dah ni..kalau bau ni boleh di MMS macam gambar, dah lama aku hantar bau busyuk masyam aku ni kat Asrul Sani, kasi dia rindu lebih sikit..wakaka :D Bye darlingsssss

6 comments:

  1. hehee..sbenarnye..i ade jgak la tgu u update blog ni..bkn la tiap2 hari tgu (ayt xnak ngaku)..bes je..mcm lebih kurang je kpale kite ni..bile bace tergelak sndirik..i pny blog xjln dh 2thn..mls..plus dh bc blog u ni..lg mls nk update sb dh rs mcm blog snirik..haha..jgn mare ye..

    ReplyDelete
  2. narikays: tq darling, super sweet..haha, nape tak update blog?

    ReplyDelete
  3. huhuu..narikays keje ngajar..bz bleh tahan..blk kul5 totet totet wt keje sana sini sket dah kul 11..trus tdo..huhuu..xpe2..wakil kat erin je..hehee..nanti sume xnak bace blog erin plak..haha..(kasi sentap nk tgk tahan x tembok china tu..hihiikk..)

    ReplyDelete
  4. narikays: ye ke..same la rin pun, kekadang sempat update, kadang tinggal jugak. haha..i ni jenis jarang kecik hati sbenarnya, dengan tunang je feeling over sikit..manja lebih, ngengada..btw, thanks sbb follow, baca n comment..appreciate it ;p fren ok :)

    ReplyDelete
  5. hihikk..mmg la kalo ngn tunang cmtu..super duper manje..org klantan kata manja kededek..hehe..sume bnda nak moncong..kalo leh ikat dah jadi org peliharaan dah..hihii..neway klo nk add fb : syakiran narikays.. =)

    ReplyDelete
  6. ok, t rin add ;p..mine erin jamaludin

    ReplyDelete