Klik Jommm

Monday, September 29, 2014

Recycle

Salam,

Hari ni terlupa bawak hp, mati kutu dibuatnya. Pagi tadi tengah 'ikat' Aish kat carseat baru perasan hp tertinggal, tapi idok la aku kose nak manjat 8 tingkat seret si kecik tu semula. Ahhh lantok la tertinggal, nak patah balik bukannya kejap..lama ok, nak dukung si kecik 11kg mau terbersalin pulak kang, nak ku suruh dia jalan sendiri mau pukul 10 pagi baru boleh gerak gi office, jadinya pasrah je lah.

Eh nak tanya, korang buat recycle tak? Aku alhamdulillah dah agak lama jugak buat, dari saje2 jadi seronok la pulak, sekarang pantang nampak barang yang boleh di recycle tak kira kat rumah parents aku atau rumah mertua terus rasa terkemut-kemut nak buang dalam tong sampah, tapi idokla aku larat nak angkut semua barang tu ke rumah aku pulak kan semata nak recycle..hihuuu, jadi terpaksa ku buang semuanya dalam kekemutan..hahahaha ayat gitu pun ada ko ni kannnn.

Alhamdulillah jugak, aku ada suami yang sangat support recycle, yang sama naik mengumpul barang recycle kat rumah aku tu, dan sama naik jugak mengangkut dari tingkat 8 ke tempat recycle setiap minggu. Aku harap sangat moga amalan recycle kitaorang ni dapat aku turunkan ke 5-5 orang anak aku nanti, eh 5 ke?? ;p












                                Bak kata pepatah melentur buluh biarlah dari rebungnya..ye dok :)

Bye!!


2 comments:

  1. Saya ada jg asingkn botol2 kaca mcm sos kicap tu.

    Fefeeling mcm dok oversea kan, bla asingkn brg2 recycle ni, hehe.

    Sedih, negara kita belum prihatin sgt...

    ReplyDelete