Klik Jommm

Friday, April 15, 2011

Birthday present best tapi murah

Apa ye? Aku kebuntuan, tak beli kang, macam tak kena pulak. Nak beli kang, duit sekarang mengalir lagi laju dari air, nak kawin, beli tu sikit, ini sikit, dah habis beribu-ribu, bila tengok wedding budget..huiii takut, padahal wedding aku tu dah simple habis aku buat, tetap jugak. Asal jumpa calculator je, aku tup tap, tuk tek, kira budget. Berbalik kepada tajuk di atas, esok birthday lelaki kesayangan hamba. Kalau nak beli barang-barang biasa macam jam, kasut, perfume, tu semua dah masuk dalam hantaran, tu pesal aku pecah kepala apakah hadiah yang best dibawah RM200, wahhh kedekut gila aku. Ohhh nak kahwin ni kena belajar jadi kedekut. Sebab kalau main tabur je, nak kawin nanti duit tak cukup, nak korek celah mana? Dah lah adik beradik aku 3 orang belajar lagi, Pa aku pencen tahun ni, tengah nak buat rumah lagi. Aku tak sampai hati nak mintak parents sponsor..takpelah asal kawin sudah. Itu pun Ma aku marah bila aku cakap aku kesian nak suruh Pa keluarkan duit tuk kenduri aku nanti, Ma cakap adatlah tu, nak kawin, takkan  la parents nak bersenang lenang pulak. Itu pun aku dah bersyukur sangat bila adik aku sponsor baju untuk whole family, Ma and Along sponsor hiasan meja pengantin and doorgift makcik marhaban. Bersederhana lagi baik, lagipun aku selesa kawin sederhana je, tak payah lepas kahwin pening kepala, aku nak hidup dengan tenang lepas kahwin nanti. Kahwin dengan kemampuan aku sendiri. Ewahh apesal aku emosi tetiba ni..haha. Aku bukan perempuan miskin lah, cukup makannya ni haa, mampu lagi bayar bil itu ini, tidaklah merempat, boleh lagi beli baju sikit-sikit, makan sedap-sedap, cuma mengingatkan diri sendiri supaya berjimat cermat 2 kali ganda, beli benda yang penting je, tak lama dah ni 2 bulan ++ je lagi, ha lepas tu aku tabur semua duit aku (statement macam duit berkepuk). Menyasarrrr je cerita aku ni kan, so nak beli apa yeh? Hmmmmm.. 


Mucuk, tahun ni saya hadiahkan kasih sayang yang tak berbelah bahagi je boleh??

*bertuah sangat kalau dia kata boleh..haha*

10 comments:

  1. same la kite. birthday cik abg syg da dekat. penat fikir ade tak bawah RM100 je present utk die. haha. lagi cheapskate. dah tu semua barang yang standard bagi kat laki dah masuk list hantaran. huhu

    maybe bagi something sweet. DIY la ape-ape2 yg konon comel-comel gitu. entahla. tangan pulak keras..

    ReplyDelete
  2. bagi kasih syg je mana cukup...kehkehkeh

    eh2 i pon pening pk nak bagi hadiah pe kat si dia...org laki ni ssh la nak cari hadiah utk dia kn??? kalo pmpuan, byk sgt la pulak pilihan...ngeee

    ReplyDelete
  3. b2b erin,

    tehehe seronok betul ayat last tu.bagi la something yang special.buat suprise belikan tiket nonton teater ke,etc.pastu masa pergi tu, tutup mata dia.wahh mesti bf terkezutt punya!tak caya cuba try.hak3 ;)

    ReplyDelete
  4. amy: tu lah..pening haih..kasi coklat la seketul..haha, gile kedekut ;p

    NANA: kasih syg i seluas lautan tau, tak cukup ke?? haha..kalau brg perempuan, boleh beli memacam, lelaki ni terhad sikit, nak pulak barang2 major semua dah masuk hantaran

    ReplyDelete
  5. en sayang cakap buleh, tapi muncung panjang sedepa buleh ikat riben biru ko beli. hahahahhaha. terus gastrik keh keh.

    ReplyDelete
  6. zimie: teheee..tutup2 mata ni bahaya..haha..ok nanti i cuba try test..idea best tu..;p

    CF: bahaha..esok g kl ni dia dh ckap awal2 nak bawak bekal ubat sekapal, tau je lah cerewet aku, tak dpt barang kang, muncung dia panjang sampai rawang, dan-dan gastrik, nasiblah dpt tunang cerewet nak mati. sian mucuk2 tu

    ReplyDelete
  7. Wahh mesti susah. Takpe bagi je kasih sayang. Kena jimat nak kawin ni. Hehhehehe!

    ReplyDelete
  8. kehidupan lepas kahwen adalah hadiah yang terbaik.. so... sebelum kawen ni.. baik berjimat mane yang patut.. nak kawen banyak pakai duit.. lelagi lepas kawen nanti..percaye lar...:)

    murah pon yang penting ikhlas dan hari tunang tersayang..mestsi Dia tetap akan gembira..:)

    ReplyDelete
  9. masakkan dinner/lunch/breakfast mungkin? :)

    ReplyDelete
  10. ainee: hehe, memang kasih syg je lah yg dapat tau ni..ngahaha..

    aty-fared: sokong kamu..memang pun

    nn: masak ni kurang sikitlah..haha, tengah belajar slow2 ;o

    ReplyDelete