Klik Jommm

Wednesday, April 27, 2011

HIV Test: bikin panasss

Minggu lepas aku ikut En. Syg balik Rawang dengan tujuan nak tengok kebun so teruslah kitaorang berdua sambung cuti sampai Isnin sebab nak pergi buat HIV Test dekat Klinik Kesihatan Serendah. Bajet tak ramai orang lah kan, tapi sekali kauuuu ramaiiiiii, bertimpa-timpa ramainya. Nasib baik jugak HIV test dibuat dekat tempat khas, so takde la kematu sangat bontot nak menunggu. Aku ni sangattttt penakut kalau bab ambik2 darah ni, masa nurse tu keluarkan jarum, aku tak pandang dah, tau-tau je jari aku dah sakit, itu pun terenjat jugak la sikit. Lepas tu dia suruh aku tengok, berapa line:

"Cuba awak tengok ada berapa line tu?"
"Satu"
"Ok, kalau satu maksudnya takde masalah lah ye"

Lepas siap dia tulis-tulis, kena pergi bilik lain pulak untuk dapatkan sign dan cop doktor, kematu jugaklah menunggu masa tu. Dah dapat sign and cop doktor, pergi balik bilik yang kitaorang buat HIV test sebab kena tinggalkan satu salinan borang kat nurse tu, salinan kedua kitaorang ambik. Nurse tu cuma tulis Negative/Non Reactive dekat salinan pertama sahaja. Salinan kedua yilek podacik, kosong semata. Masa mula ambik tu aku dah pelik, apahal takde result pun, yang ada cuma sign and cop doktor yang mengatakan aku dah menjalani ujian saringan HIV. Bila aku tanya nurse tu dia cakap, borang yang dia bagi tu boleh bagi kat jabatan agama. Otw balik aku dah confuse, betul ke ni? Apasal aku tengok orang lain yang buat HIV test dekat tempat-tempat lain semua ada result, kenapa k'orang berdua ni resultnya takde. Aku call member aku dia cakap, result dia ada je, semalam aku call klinik kesihatan tu, dia pun malas nak layan aku terus cakap

"Awak datang semulalah hari ni"

Ape ko ingat Subang Jaya Selangor ni sekangkang kera dengan Serendah Hulu Selangor tu? Ape ko ingat cuti aku ada 122 juta hari lagi?????????????? Ape ko ingat aku takde kerja lain melainkan menguruskan ketidak efisienan ko sendiri. Ape ko ingat aku ni rela la nak menghulur jari aku berkali-kali kat ko je. Ape ko ingat, ok aku memang marah, cuti aku tinggal lagi 5 hari je lagi, nanti nak urusakan borang nikah pun kena cuti lagi, habis kahwin nanti siap akad je, aku pun bersiap nak masuk kerja baliklah. Begitu??. Serius aku panas hati, kalau aku ni bodoh alang, tak bertanya, logiklah jugak kan, aku dah tanya, ko jawab cenggitu, bila tanya balik, alih suruh datang semula pulak. Aku try pulak call Jabatan Agama Islam Pahang, sah-sah dia jawab:

"Eh dik, kenalah ada resultnya, kalau takde macam mane kita nak proses"

Sudah, maka marilah esok hari kita bercuti lagi sebab nak pergi jumpa nurse sekali lagi. Sayang, awak honeymoon sendiri ok, cuti saya dah habis. Cuti kawin awak dapat 2 minggu, cuti kawin saya cuma 3 hari je. Nanti saya belikan satu mannequin dan pakaikan patung tu baju seksi-meksi ok, awak tenung je lah hari-hari..hahaaaa

2 comments:

  1. ish..mmang menyusahkan org....dia akan bgi kita kertas kuning or putih..antara dua tue yang kena bg dekat jbtan agama...

    tpi nurse or sapa2 y kerja dgn kerajaan mesti problem sama n ska myusahkan org..tanya sikit ja dh buat muka..


    good luck sis!my wedding lgi 3hari ja.huhuhu

    ReplyDelete
  2. waaa cian nye erin.isk3 tak patut betul la klinik tu.klu i pun marah gak.menyusahkan orang.

    ReplyDelete