Klik Jommm

Wednesday, April 4, 2012

Alhamdulillah

Eh, belum..belum. Orang didalam masih didalam, tak mau keluar lagi. Walau setiap hari tanya baby soalan yang sama "baby bila nak keluar, janganlah duduk lama sangat kat dalam, mehlah keluar, kat luar banyak menan (mainan) tau, lagi seronok dari duduk kat dalam". Suami setiap malam mengadap perut "baby, jomlah keluar, daddy tak sabar nak jumpa baby, meh daddy tunjuk jalan keluar, keluar kat sini tau" sambil tunjuk aku punya laluan. Hamboii daddy ko, siap ada arahan lagi eh.

Hari ni genap 38 minggu, alhamdulillah sepanjang mengandung aku takde problem sangat, sihat je, muntah pun sekali je lepas minum milo tin, lepas minum keluar balik milo, milo sahaja, nasi masih elok simpan di dalam, hehe, walau baru lepas makan nasi. Cuma masa first trimester tu aku pening setiap hari, dari celik mata sampai tidur balik, loya-loya tu biasa, suami dikata busuk pun biasa, tu jelah, yang lain ok, makan boleh saje, kalau tak takdelah berat naik sampai 3 kg sebulan. 

Masuk second trimester, sakit pinggang je, yang lain pun ok. Macamana aku sebelum pregnant, macam tu la jugak masa pregnant, happy je, tak sensitif sangat pun, cuma sekali je pernah menangis teresak-esak lepas mandi sebab sakit hati dengan suami tahap gaban, siap kunci pintu bilik menangis tersedu-sedu sambil berkemban..bahaha, drama sangat, En. Syg ketuk pintu banyak kali, aku buat tak tau je, ibarat kata kalau nampak suami depan mata memang nak "nyah kau dari sini!" punyalah sakit hati, terlampau sakit hati rasa nak pergi tampor dia. Tapi tak tampor la, kang durhaka pulak, so pergi baca yasin sambil nangis tersedu-sedu, siap buat air yasin tu tuk diri sendiri..drama lagi..haha

Mengidam pun tak sangat, teringin dengan mengidam lain kan. Kalau aku teringin takdelah dan-dan tu jugak kena cari, boleh main tangguh-tangguh, kang bila dah lelama hilang pulak keinginan tu, kang teringin benda lain pulak. Bertuah suami aku tau dapat aku yang tak banyak songeh ni ;)

Dah 38 minggu ni pun aku masih larat menguruskan rumah, masih memasak, masih memberus baju, masih mengemas rumah, menyapu sampah, mengemop lantai, semua pun ok lagi. Penat sikit tu adatlah, tapi aku larat lagi buat semua tu. Sekarang pun still drive pergi kerja sendiri, pergi checkup ulang alik dari Jelutong ke Serendah pun pergi sendiri. Aku tak bagi suami cuti, sebab aku nak dia cuti lama sikit masa baby dah lahir nanti. En. Syg hari-hari pun risau, asyik tanya ada sakit tak. Dia dah suruh aku start cuti 12 April ni, dah tak bagi aku masak and mengemas. Tapi aku tak bolehlah, kalau duduk rumah nak buat apa, boring je, lagipun aku larat lagi nak pergi kerja. Dah 2-3 hari aku batuk teruk, tadi kat klinik doktor nak bagi MC pun aku taknak, dah akhir-akhir ni, nak settlekan outstandinglah, lagipun tak habis briefing colleague aku lagi, tak senang hati kalau bersalin nanti kerja banyak pending. Bab memasak pulak aim aku nak habiskan barang dapur yang ada sekarang, lepas tu calooo makan luar. En. Syg asyik pelik je tengok aku ni larat lagi ke situ ke sini, parents aku pun tegur "kuat lagi eh awak"..ehekk, takdelah kuat sangat, sakit jugak kaki and pinggang kalau berdiri lama, tapi masih bearable. Bershopping mall pun aku larat lagi, berjalan takde hal lah. Tapi bila dah masuk 3rd trimester, dah kurang sakit pinggang, tak macam 2nd trimester dulu. Hopefully Allah permudahkan proses bersalin aku macamana Dia permudahkan aku masa mengandung ni.

En. Syg harap sangat baby lahir on his birthday 16 April ni, aku due 18 April on my bff birthday, parents aku pulak harap 12 April on their anniversary and birthday Along aku (Along lahir genap setahun my parents kawen), birthday bapa mertua 20 April, birthday Sara (anak Along aku) 21 April, birthday mak mertua 30 April (which is tak mungkin la kan). Haa ko berderet, kita tengok jelah masa birthday siapa baby nak keluar nanti.

"Baby bila baby nak keluar? banyak menan kat luar ni tau"


6 comments:

  1. x lame lagi..baby kuarla tu..hehehehe

    bagus btol...gelak riny bace part merajuk tu...pastu bace yasin..bagus2..hehehe

    ReplyDelete
  2. hehe tiba masa saya keluar le mama syg.. ngee ;p ckp ngn papa saya tau le nk keluar ikut mana.. sbr ye mama and papa :)

    *gurau ya kak..

    ReplyDelete
  3. arhhhhhhhhhh..18 April..bebi..aunty bet tunggu u ni..lets celebrate bestday together2..meh bebi meh..

    ReplyDelete
  4. comel je part merajuk smpai kunci pintu bilik tu, hehehe

    ReplyDelete
  5. hahah saya pon berderet bday april nie...21 asben..nasib baca blog ie..aku dah lupa wei bday dia..ibu, ayah dan anak buah sulong 24/4..selamat bsalin ye..nnt nak dgr kisah awk bsalin mcmn..huhuu takut la klu pk kan...

    ReplyDelete
  6. cepat bby kuar. mak long x sabar nk tgk rupa sape? Rupa daddy ker.

    ReplyDelete