Klik Jommm

Monday, January 26, 2015

2nd Baby: List Barang Baby

Salam,

Ok episod kedua pulok..hahahaha. Disebabkan second baby, list barang tu taklah sepanjang first baby dulu, lepas korek sana, korek sini, QC sana, QC sini, ok ni listnya..wuhuuu

BARANG BABY

1) Baju Siang
2) 1 Set Sleeveless Romper
2) 1 Set Short Sleeve Romper
3) Baju Malam Lengan Pendek
4) Baju Malam Lengan Panjang
5) 1 Set Sleepsuit
6) Mitten and Booties
7) 1 Set Napkin
8) Tuala
9) Topi
10) Sapu tangan kecil
11) Blanket/Bedung Set
12) Stokin
13) Baju Jalan
14) Tuam Baby
15) Set Tilam
16) Headband
17) Puting Pigeon Peristaltic Plus dan Slim Neck
18) Soother
19) Baby's Tight

TOILETRIES

1) Bedak
2) Losyen
3) Diaper Rash Cream
4) Minyak Telon
5) Minyak Yuyi
6) Mandian Top to Toe
7) Drypers Newborn 2 pack/ Size S 2 pack
8) Nasal Aspirator
9) Hair Brush
10) Thermometer
11) Baby Wipes
12) Changing Mat
13) Toilet Roll
14) Nail Clipper
15) Toiletries Travel Set
16) Cotton Bud

EQUIPMENT

1) Rocker
2) Carseat
3) Stroller
4) Penyidai Bulat
5) Penyidai Bulat with clipper

BARANG MOMMY

1) Mandian Herba
2) Stokin
3) Set Pantang Shaklee
4) Lulur
5) Leesa Formula untuk Bengkung
6) Gamat Healin
7) Disposable Panties
8) Pad

BREASTFEEDING

1) Autumnz Breastpump
2) Reusable Ice Pack
3) Storage Bottles
4) Ziplock Storage Bag
5) Cooler Bag
6) Washable Breastpads

Ok tu je list barang baby aku, alhamdulillah dah banyak jugak yang settle, aku nak settle cepat-cepat sebelum hujung Feb, sebab sekarang ni aku dah 32 weeks, tinggal sikit je lagi tu, yang merah tu je yang belum settle. Mana yang takde dalam list maksudnya aku recycle je barang masa Aish dulu, mana yang molek tu kita pakai je lah ye. Habis pantang esok kita tambah lagi mana yang tak cukup :)

Seriusly anak lelaki ke or anak perempuan, excitednya beli barang baby tu aku rasa sama je..errr semua pun aku nak kalau ikutkan nepsu ni, tapi aku tahan-tahan, macamkan takde esok ko kan, nak angkut satu kedai aku rasa..pfftttt.

Oklah, tu je, bye!!

4 comments:

  1. amboi...
    headband ade dlm list

    ekin plak nmpknye tambah anak dara sorg lg....hehehe
    headband pon masuk list lg...

    ReplyDelete
  2. lama tak buat list cenggini.. hihi..

    ReplyDelete
  3. Assalam erin,
    salam perkenalan yer :)
    moga segala urusan dipermudahkan AMIN
    kalo sudi jemputla singgah & join blog iols yer :)

    ReplyDelete