Klik Jommm

Tuesday, September 4, 2012

Senyum


Hai, update secara pantas sebab hari ni balik 5.30..weehuuuu, semalam cuti, datang office pagi tadi berlambak kerja atas meja. Aku dah pindah Jelutong start Ahad malam, cuti semalam sebab mengemas rumah yang dah 5 bulan ku tinggalkan, bawak pindah semua barang dari Rawang, 3 kali ulang, berlonggok barang tak berkemas dalam bilik, pening aku tengok, habis aku settlekan semua semalam, rumah dah licin berkilat. Semalam jugak first day hantar Aish kat babysitter, aku risau gila kalau dia menangis masa aku menghadap jammed depan Giant Sek. 13 tu, nasib baik Aish ok je, hopefully ok sampai bila-bila. Kalau dia menangis jugak, terpaksalah aku biarkan, takkan nak dukung anak sambil drive kan.

Petang semalam masa ambik Aish, dia tengah menyusu, makcik tu tanya Aish belum makan lagi ke? Aku cakap belum sebab kecik lagi. Dia pun cerita yang cucu dia asyik menangis masa baya Aish dulu, dia bagi susu campur nestum sikit, diam terus budak tu, lena je tidur. Takut aku dengar tau, aku takut dia applykan benda yang sama kat anak aku tanpa pengetahuan aku. Kebetulan masa aku ambik Aish, Aish tak sempat habiskan susu dia, sampai rumah, aku minum susu Aish just to make sure dia tak campurkan nestum dalam susu tu, and aku asyik bau baju Aish, kotlah bau nestum melekat ke kan. En. Syg cakap aku paranoid, of courselah, aku kan mak Aish, semua mak memang paranoid apa..kan..kan. Nasib baik takde nestum dalam susu tu tau, kalau ada aku amukan Seksyen 4 tu..haha. Jangan dia curi-curi bagi nestum waktu tengahari sudah..memang aku tak redha kan makcik tu. Tapi semalam masa ambik Aish, rambutnya bergulung-gulung macam tak bersikat, udah rupa apa anak aku semalam, sampai aku call balik makcik tu tanya Aish ni dah mandi ke belum. Oklah nak sambung kerja melambak..Bye


3 comments:

  1. hai..i fifi.baru jumpa blog ni arini..suka sangat tengok carseat ni..brand apa eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai fifi, thanks sbb follow, carseat tu brand sweetcherry

      Delete
  2. sama dengan lah kite..ibu2 paranoid..kah3..balik amik mikhail dr bbysitter, cek dia 1 bdn..takot ade lebam2 ke hape..ahhaa..riso..arini masuk hari ke3 anto dia..selsema pulak dah..aduh..risau nye haii..

    ReplyDelete