Klik Jommm

Thursday, March 29, 2012

Lately

Teramatlah suka makan benda manis, mulut asyik teringin yang manis-manis je. Aiskrim, coklat, moist choc cake, kalau dapat memang heaven, tu pun aku tahan-tahankan jugak keinginan, takut kalau asyik makan benda manis, tak elok pulak, kang berat naik mencanak-canak, baby pun besar, sape yang susah, akuuuuuu jugak. Satu lagi perangai buruk aku, aku tak boleh tinggalkan langsung kafein, walaupun dah tahu aku ni anemia, kadang-kadang aku nak jugak minum kafein, takdelah selalu, tapi kalau teringin tu aku minum jugak. Bad mommy betul, kadang-kadang marah jugak dengan diri sendiri, tapi tak boleh tahanlah kalau nampak teh, nak jugak rasa sikit. Lepas minum je kafein, aku mesti rasa bersalah, rasa macam aku ni pentingkan diri sendiri pulak..sobsss. Tapi aku tengah berazam taknak minum kafein langsung ni sampai bersalin, hopefully berjaya



Moist Choc Cake, beli kat Petronas otw balik dari office, banyak kali jugak aku makan ni, kadang kalau lalu Petronas, buat-buat hilang ingatan dekat kek ni..hehe




Aiskrim terbaik, ada sebulan tu, hari-hari nak makan Magnum, sampai En. Syg beli buat stok. Dapat suami yang melayan ni susah jugak, tu pun sampai sekarang kalau pergi beli barang dapur, dia mesti tanya "taknak beli aiskrim?" Aishhh, aku cakap taknak, walau hati meronta-ronta nak..bertahan..bertahan..



3 layer tea, minum sekali je, sorry baby, mummy teringinnnnnnnnnnnn sangat. Aku dari kecik memang biasa minum teh susu, sebab Pa aku suka minum, family aku breakfast, minum petang dan minum malam sebelum tidur wajib teh susu, hari-hari tau sampai sekarang (nasib baik family takde kencing manis). So nak meninggalkan teh selama 9 bulan adalah sesuatu yang luar biasa dan di luar kemampuan aku. Untuk mengelakkan aku minum teh hari-hari, aku memang tak beli teh langsung kat rumah. 

Bila mengandung ni, nak melawan nafsu makan or minum memang teramat susah, tekak asyik teringin je walaupun tau ada sesetengah makanan orang mengandung tak boleh makan, sushi and sashimi is one of da faveret, yang tu je aku mampu menahan diri dari makan, tu pun aku paksa suami sekali berpuasa sushi jugak, kesian dia dah berbulan-bulan tak makan. Dari zaman bercinta sampai sebelum pregnant dulu, setiap bulan without fail mesti pergi Sushi King at least sekali, tapi sekarang aku haramkan terus, nak kalu, kita pergi lepas saya habis pantang nanti ye bang.

Semua yang manis-manis diatas lah yang telah menyumbang kenaikan berat badan sebanyak 15kg ini..15kg?? pengsan. Eh tapi berat tengah menaik lagi ni, jangan sampai 20kg sudah..pitam nak turunkan balik.



5 comments:

  1. errmmmm...dap nye magnum and 3 layer tea tu...i pon lately suke sgt nk manis2...riso gak berat mencanak naik ni..adoiyaiii...

    ReplyDelete
  2. ooo kes ngidam nyer pasal jer ni.xpe lah skali skala je, my wife pon mcm tu jgak. tp sskali kene la byk minum susu or soya :)

    salam ziarah :)

    ReplyDelete
  3. i pon ketagihan kefein..tak ley start minum milo..ari tu awal2 control gak..sekali biler dah dapat..terus tak ley nak benti balik..hurrmm..tak elok kan untuk HB..suker manis2 jugak..!! paling dasat..suker makan ais batu yang tak rase ape..tah ape2...huhu

    ReplyDelete
  4. Same la kite! I pon suka mkn benda2 manis ni ;) Cannot resist! ;) And I notice, most of preggers mmg suka makan ice cream Magnum including me! =D

    Baru2 nie kwn husband I ajar minum 3 layer. Sedapnyeee! I dulu susah nak tinggalkan caramel macchiato Starbucks, tp bila fikir demi baby, kuatkan jugak la semangat tu ;)

    Take care you!

    ReplyDelete
  5. rara pon sama.suke sgt mkn manis.skrg baru 3 bulan 2 minggu,berat naik 10 kilo.haihssss.

    ReplyDelete