Klik Jommm

Monday, March 5, 2012

Perbualan Suami Isteri

Malam semalam sebelum tidur, berbaring dalam gelap, En. Syg letak tangan dia atas perut aku, sambil baby menunjuk kebolehan berputar-putar secara berkala pada daddy dia..ngade sangat. Lepas tu En. Syg tanya aku

Dia: Macam mana nak tau kalau awak dah nak bersalin eh? Bila masa kita nak pergi hospital?

Aku: Ohhh dia ada banyak cara (cara??), ada orang rasa contraction makin kerap baru pergi hospital, ada orang keluar lendir and darah, ada orang terus pecah air ketuban.

Dia: Oooo awak nanti macamana?

Aku: Macamana?? manalah saya tau

Dia: Ohh tak boleh pilih ke?

Aku: Taklah sayangggggggggg..hahaha, mana boleh pilih nak yang mana satu, lain orang lainlah, ikut nasib..hahahaha

Dia: Ye ke? saya ingat boleh pilih.

Kalau cara bersalin ni boleh main pilih-pilih, macam tu aku nak pilih bersalin tanpa rasa sakit sikit pun..boleh?



Percubaan posing gambar passport sambil minum watermelon juice, kenapa comel dan innocent sangat pertanyaan anda suami??




Percubaan si hidung kembang membuat muka comel, tapi tetap tak jadi. Ni Sabtu lepas kitaorang pergi Lavender, Bukit Tinggi, kenapa roti dia tak sedap..kenapa?..kenapa?

Dia: Sayang, orang mengandung ni memang hidung akan mengembang eh?

Aku: a'ah kenapa? Saya rasalah

Dia: Patutlah hidung awak kembang, dulu dah sedia kembang, sekarang makin kembang

Aku: Fine, sayang fine (sambil berlalu pergi dengan tenang..haha)

Lepas tu setiap kali ambik gambar aku, mesti nak cakap "Ya allah, kembangnya hidung". Baiklahhhhh..haha aku tak ambik hati pun, setiap kali dia cakap pasal hidung kembang, mesti kitaorang 2-2 ketawa, sebab lepas tu aku mengata dia balik..si hidung kembang ni lah yang paling kau cintai kan ;)


3 comments:

  1. heheh..kalau ai boleh pilih pon..ai akan pilih nak beranak senang..;p
    pasal hidung kembang tu..may be sebab muke kite mengembang then tarik hidung..macam my sister yg ngah pegnan sekarang..:)

    ReplyDelete
  2. hihi.kelakar conversation!
    nak jugak pilih bersalin senang n x sakit.huhu.oh,.dulu duk klang penah gak beli roti lavender tu.tgk ramai org beli:)

    ReplyDelete
  3. aty: mesti hidung aty tak kembang pun kan..hehe..tu lah pasal, melebar dah muka ni macam pinggan..ahahaha

    reyna: tulah pasal, kalaulah boleh pilih2 kan..semua orang nak beranak je

    ReplyDelete