Klik Jommm

Thursday, June 27, 2013

Ulangtahun Yang Ke-2 (Part 1)

Salam, ok-ok aku tau korang tak syok nak baca pasal Background Sesame Street tu kan, tak feel gitu. So hari ni aku nak kasi feel sikit..muehehehe, nak cerita pasal 2nd anniversary aku, walaupun korang takmo tau, tetap aku nak bagitau..aku kan kepoh. Anniversary kedua kitaorang hari Selasa lepas, 25 June. Awal-awal aku dah decide nak ambik cuti dan beraktiviti berdua dengan suami. Anak ku letak rumah babysitter, alah sekali sekala tinggal anak apa salahnya, lagipun sejak ada anak jarang sangat kot kita ni duk bergesel dengan suami, manjang nak bercekau sebab kepenatan, rumah bersepah, badan kita penat, kita ke hulu ke hilir ngemas rumah, lipat baju, tonyoh bilik air tapi suami lekkkk je duk depan tv, manalah tak bercekau..alahhh tak nak ngaku la tuuuuuu.

Ada 2 part, but don't worry, semua pun happy ending..hahaha. Ada ke orang celebrate anniversary lepas tu sedih? Apa-apalah aku ni. Mula-mula aku decide nak pergi makan sedap-sedap and tengok movie, sebab last aku tengok movie masa aku pregnantkan Aish 37 minggu kot, bergendang Aish dalam perut sebab bunyi sound bagai nak meletop, terkejut ye nak. Since Aish lahir sampai sekarang kitaorang tak tengok movie, main beli je kat Astro, tak sampai hati kot nak bawak anak masuk movie, meletop telinga dia kang. Sekaliii En. Syg ajak buat Thai Massage. Seumur hidup aku cuma mengurut masa pantang hari tu je, sebab aku tak suka kena urut, sakit oiiii. Aku cuma suka kalau En. Syg yang urut, tapi masa mula-mula kahwin dulu rajinlah dia, tak payah suruh manjang nak urut aku...hahaha banyak agenda tersembunyi ye ko bang, cuba sekarang 

"Syg, jom main urut-urut" 

dia punya alaaaaa kemain panjang 

"Alaaaaaaaaaaaaa taknaklahhhhh" 

sebab dia tau end up dia yang kena urut aku, sebab jap aku lenguh betis, jap lenguh kaki, jap lenguh belakang, maklum la Supermommy memang cenggini.  Takpelah yang, dah 2 tahun kita kahwin kan, lepas ni I pulak urut you ok..muehehe. Sekali urut RM10, deal?

Pagi anniversary lepas wish, kitaorang hantar Aish rumah babysitter, singgah breakfast kat roti canai



Ni macam muka menangis je ni, terharu ke bang dah 2 tahun dapat kahwin ngan saya..hehehe



Gambar roti canai tah mana hilang, ada gambar telur separuh masak je 2 ketul, aku makan putih, kuning En. Syg makan, geli tekak la, cair sangat.

Lepas breakfast, kitaorang singgah klinik jap, En. Syg tak berapa sihat, so dia nak ambik ubat, lama gila tunggu sejam la jugak.




Mentang la anniversary, kemain manja lagi ye, nasib baik tak kena halau, ni pun bersandar kejap je sambil En. Syg tengok tv, nak bersandar gini lama-lama kalu, pergi balik rumah lu.

Dapat je ubat terus gerak ke Subang, rupanya tempat massage tu depan Giant Subang je, dekat la sangat dengan office aku.



Ni tempat foot massage


Sawadikapppp kappunkap. Mak oiii serabainya


Jalan ke tempat body massage



 Begituuu


Ada tukang urut lelaki dan tukang urut perempuan, so don't worry ye, boleh pilih.



Deco dia quite nice la, walaupun shoplot je


Lepas massage, En. Syg tanya aku lepas ni nak pergi lagi tak, huiii kalau urut kaki je bolehlah kot, sedap jugakla, kalau urut badan, sakitlah, habis ditekannya, terkejang-kejang aku ni menahan kesakitan, nak jerit tak boleh, aku gelak je la, tukang urut pun dari Thai, so dia tak faham Melayu, kena speaking. Thai massage ni dia lipat-lipat badan ko..hahaha, takut aku tau, ada jugaklah part yang best, kepala pun dia urut..hahaha aku jakun ok, sebab tak pernah pergi massage macam ni.



untuk kenangan kononnya, kemain malu aunty-aunty ni nak bergambar ngan kitaorang, nasib la ye..hehehe

Ok, end of Part 1, esok kita sambung lagi, bye!


16 comments:

  1. tetiba tengok pic korang mcm gi bercuti thailand pulak...fefeeling la..huhu sawadikap

    ReplyDelete
  2. aku nyampah tau..tgh syok2 bace tetiba ada part 2 yang bersambung esoknya?what??aku marah ni hoii..
    hahaha..

    ReplyDelete
  3. wah siap coti ye anniversary dia...
    bahagianye :)
    p/s: yang kat klinik tu, klinik ajwa yeh erin?
    slalu kalau sakit mamilisa pon pegi situ je..tak penah lagi serempak ngan erin..;p

    ReplyDelete
  4. Hahahahah tang dia renyuk2 picit tang badan tuh sakitt yerrrr kekekkeke...dah ler badan erin tecittt jekkk acaner nih....heheheh sweet korang nih

    ReplyDelete
  5. hamboooii..kejap naa abes part 1..copat2 update hokayyy =)

    ReplyDelete
  6. hish xsbr nak bc part 2..
    sebab mcm da dpt agak apa hapy endingnya..*********

    ReplyDelete
  7. urut la sedap kak...segar je tau...sweet la korang...aih...

    ReplyDelete
  8. Intro klimaks habis dah. Skali xde ending. Nkbjugak smbung2 kasi peminat pk. Drama melayu btoiii la. Hahah

    ReplyDelete
  9. wahh..bestnyakan dapat berdua2 an camni..bukans elalu kan?mcm akak anak 4 mcm susah je..hahaha..lama dah tak berdating berdua ngan hubs..huhu..sobs!

    ReplyDelete
  10. alolooo looomantiknye die...suke2

    ReplyDelete
  11. Ada makna tu bawak p urut siang2...ala...mcm nak kawen dendulu jugak lah kan.siap ber spa bagai..hujung hujung keletihan jugak.haha

    ReplyDelete
  12. hehe besnye pg massage2. x sabar nak baca part 2!

    ReplyDelete
  13. eh aku g giant le hr selasa tu.tetbe!
    err tp lps keje la.hahaha.mmg aku perasan thai massage ni.huhu

    ReplyDelete
  14. ape niii.tgh sedap bc.ade part bsambung lak.hishhh

    ReplyDelete
  15. amboi2 akk sorg nih.. kemain.. hepi anebeseri korg... :)

    ReplyDelete
  16. tak pernah jugak g urut2 ni..takut sakittttttttt..wakakkakaa

    ReplyDelete