Klik Jommm

Monday, April 16, 2012

Assalamualaikum dunia


Our lifetime commitment has safely arrived

Presenting:

Aish Yusuf bin Asrul Sani
2.99 kg
 DOB: 9th April 2012
POB: Hospital Selayang
TOB: 12.39 pm

Sorry, lama sangat hilang..hehe. Hari ni baby Aish genap seminggu, kejap lagi nak bawak dia cukur rambut, rambut dia lebat sangat tau, orang tanya aku makan apa. Aku pun tak tau yang dia akan berambut lebat, aku ingat rambut nipis macam aku, tapi ikut En. Syg rupanya berambut lebat. Lepas ni kalau ada orang tanya lagi aku makan apa buat anak rambut lebat, aku nak jawab aku makan aiskrim Magnum hari-hari..bahaha.

Beranak sakit sangat, tak sangka aku ada bakat terpendam melahirkan anak, dulu selalu tak yakin dengan diri sendiri, tapi mengamalkan konsep redah je, lahirlah En. Aish tu ke dunia..alhamdulillah Allah permudahkan aku, Ma aku pun cakap aku bersalin senang, sebab sakit sekejap je (ye ke sekejap..hmmm). 

Birth story coming soon ok. Aku bersalin di Hospital Selayang sebab adik ipar aku doktor kat situ, Aish lahir pun Dr Istiana yang sambut, terima kasih adik ipar, mulanya aku malu, tapi bila dah sakit sangat, ku kangkangkan saja..haha, masa tu sakit tahap tak boleh cerita, dah tak peduli sekeliling dah, yang aku tau nak keluarkan baby je. Aku dengar suara En. Syg pun sayup-sayup je, padahal dia menjerit punyalah kuat, moment Aish keluar pun aku tak ingat sangat, yang aku ingat adik ipar aku letak Aish yang dah hampir nak lemas atas perut aku, lepas tu dengar nurse cakap baby collapse, lepas tu nampak Aish terkebil-kebil dalam cot..drama sangat kan. Detail esoklah eh.

Setiap kali susukan Aish, rasa tak sangka aku dah ada anak, rasa macam tak percaya dah jadi emaklah. En. Syg tanya, nak baby lagi tak, huiiii kalau tanya sekarang, aku pun tak tau nak jawab apa, tunggu trauma hilang dulu kot, baru nak tambah lagi. Sekarang trauma bersalin tak habis lagi, yang dibawah sakit lagi, nipple tengah crack pulak ni, semua pun tengah sakit lagi. Nanti-nantilah ai jawab soklan you tu ye bang, bile dah bersedia nanti ai signal guda-guda (goda-goda) u.

Oklah, nak tengok baby dicukur..esok kita sambung. Bye.


    12 comments:

    1. wah,tahniah
      alhamdulillah semuanye selamat...

      ReplyDelete
    2. congrats!!!!!!! MasyaAllah comel sgt2..hari2 ni tggu bila bby nak keluar..hehehe

      ReplyDelete
    3. congrats erin..dah jadi ibu dah..comel baby aish. :)

      ReplyDelete
    4. baby aish adalah sgt adorable.. :)

      ReplyDelete
    5. Omg...congrates..slalu bc blog u..been following kesah mengandung u,n now baby dah lahir..congrates...comel baby aish

      ReplyDelete
    6. wahh..tahniah :D

      baby putih.. sebab makan eskrem magnum jugak kah? hehehe

      ReplyDelete
    7. Tahniah erin..nipple crack cuba letak krim bephaten tok nipple.boleh bagi terus baby susu lepas letak krim tu..klu crack tu mgkn teknik salha tu. cuba BFkan dia masukkan semua aerola yg hitam tu semua...klu bg nipple je mmg pedih boleh berdarh tu..Enjoy Breasfeeding..

      ReplyDelete
    8. tahniah erin..amboi awalnya en abe tanya soalan cepu mas tu..hehe..

      x sbr menanti cite erin bersalin...selamat berpantang & menyusukan anak..

      ReplyDelete
    9. congratz erin!!best kn bile tgk baby dah kuar wlpun sakit separuh mati sblum nk kuarkn die.hehe...nipple crack kejap je.sapu je susu erin tu bnyk2 kali kt nipple.insyallah elok nnti.

      ReplyDelete
    10. baby aish putih melepak. tahniah :)

      ReplyDelete
    11. congrats dear...baby aish somel laa... :)

      ReplyDelete