Klik Jommm

Friday, March 18, 2011

Doily Paper dan Biru Ribenku itu

Wah..wahh, hari ini dalam sejarah, 5 hari berturut-turut update secara konsisten. Semua cerita berminggu-minggu diperam semua keluar. Semangatttt la sangat, minggu depan tak update langsung..ngehhh. Ni entry telenovela lagi, sebab sambung dari cerita aku tidur semalam, bangun dari tidur aku paksa En. Syg bawak aku pergi bandar Rawang, sebab aku nak cari doily paper, yang payahnya, kat Subang ni aku taktau nak cari kat mana, takde kedai jual barang-barang kek pun, setau aku lah. Ada sorang member bagitau, dia cakap kat Bake with Yen ada, aku kan buta jalan campur malas nak mengagau ke Puchong apatah lagi KL, confirm sesat. Jadi mari paksa tunang kesayangan pergi Bandar Rawang yang asyik jammed mengalahkan Subang Jaya. Sebab apa perkataan "paksa" digunakan disini? Sebab En. Asrul Sani aku tu memang surrender kalau pergi Rawang, sebab dia tak suka jammed, bila jammed, dia panas hati, bila dia panas hati, dia muka ada sikit masam, bila dia muka ada sikit masam, dia stress, bila stress dia datang, dia punya gastrik ada mari, bila dia punya gastrik ada mari, dia muntah, bila dia muntah, dia tak larat, bila dia tak larat, mood shopping kitaworang tade mari, bila mood shopping tade mari, kitaworang pulak muka ada masam, bila muka kitaworang ada masam, kitaworang panas hati, bila kitaworang eh, dah dah, merepek pepanjang pulak dia.


Mula-mula En. Sayang macam tanak, nasib aku ade bakal ibu mertua yang supercool.

"Kalau Asrul tanak ikut, kita menjongket berdua jelah erin" kata bakal ibu mertuaku, cool kannn.

Baru ingat nak menjongkang-jongket berdua, En. Syg tiba-tiba rela hati nak tumpang berjongket. Sampai mak dia pun pelik "Eh, rajin pulak si Asrul nak melayan kita hari ni"

Alaaa i tauuuu, sebab ada adik manis Erin terus je nak ikut kannnn, sebab i terlalu maniskah di petang tersebut?? (cakap ala-ala Sheila Rusly dalam drama Donut)

Sampai Rawang terus menuju ke LMC Bakery World, uissshhh kedai dia menghiburkan hati, barang yang aku nak kebanyakannya ada, ok sambar doily paper dulu




Curi-curi amik gambar ni, tu pun jenuh nak tunggu sorang makcik ni berlalu pergi dengan tenang, kang dia pelik pulak, tetiba nak amik gambar menatang ni. Kecik, besar, lonjong, petak semua ada.



Ni aku punya, RM8.90 for 250pcs.

Lepas beli doily paper, kitaorang pergi kedai barang pengantin, dan aku jumpa pulak riben, ok beli terus. Sebelum beli tu aku mintak tolong sorang pompuan  amikkan riben, terjadilah conversation di bawah:

Pembantu Kedai: Akak ke yang nak kawen ni?
Aku: a'ah
Pembantu Kedai: Tu bakal mak mertua akak eh?
Aku: a'ah tu mak abang tu
Pembantu Kedai: Akak nak kawen dengan abang tu eh?
Aku: a'ah, dengan abang tulah
Pembantu Kedai: Akak dengan abang, dua-dua wangi, pakai perfume eh?
Aku: a'ah pakai perfume (sambil buat muka pelik..haha)

Apa aneh sangat budak ni cakap k'orang berdua wangi, haha. Bila aku cerita ngan En. Syg, dia pun pelik lalu berkata

"Lainlah kalau dia cakap abang tu hensemlah" holoh benci aku, motif??

Bila aku pergi kedai sebelah, riben yang sama, harganya RM3.80, murah RM0.20 dari kedai yang aku beli tadi..ciss..ciss..ciss..nasib baik ko cakap akak wangi tadi dik, walaupun lepas bangun dari tidur, berpeluh sakan, belum mandi, terus terjah Rawang.


Nilah riben yang sedang ku kerjakan, nasib baik nak buat 500 je.

Sebelum balik: TEH TARIK SATUUU


5 comments:

  1. sis...can i order to u a doily paper...and i will buy to u...im from indo....speachless to find in here...not good cutting art paper in here...bisa saya minta tolong?

    ReplyDelete
  2. Naoriku: i am soo sorry, can't help u on that lah darling. lagipun i beli @ my fiance's hometown. sooo sorry. wish i can help you, try to google any online store that sell doily paper, maybe they can help.

    ReplyDelete
  3. no...there's not hun....u__u so sad.....its okay sis...im so confuse cos in here..doily paper tidak bagus...nak beli yang seperti renda...dengan banyak ukir di list nya....any idea what website online?

    ReplyDelete
  4. wahhh...dah lama cari doily paper tu..awk beli kt mana?tunang sy duduk rawang..tp dia pun not sure rawang baru atau lama...boleh bg alamat kedai tuh x?:)

    ReplyDelete
  5. Kedai LMC Bakery World dekat barisan Mydin. sy selalu pergi kedai tu, memang murah :D

    ReplyDelete