Klik Jommm

Thursday, January 5, 2012

New Year @ Space U8, Bukit Jelutong

Tetiap tahun new year aku tak pernah pergi memana pun. Malas nak bersesak-sesak, mengadap jammed sana sini, kose..baik duduk rumah. Tapi tahun ni lain sikitlah, dah kahwin kata ko, nak pulak baru pindah rumah, mata berlengas tengok kotak dimana mana, Astro pulak tak pasang lagi, duduklah kitaorang berdua tengok tv bintik-bintik, dengar suara je lebih. En. Syg kalau tolong aku mengemas tak pe jugak, asyiklah duk depan tv bintik-bintik sambil ngomel..boring..boring. So, Sabtu petang lepas balik dari kemas rumah sewa di Subang, kitaorang singgah Space U8 kat Bukit Jelutong nak beli tiket movie midnight. Aku rasa ramai yang tak tahu lagi pasal mall ni kot, kat Shah Alam, itulah satu-satunya mall yang ko boleh tengok movie, setau akulah, kalau salah tolong betulkan, sebelum ni yang paling dekat pun nak tengok movie kat Bukit Raja, Klang.

Space U8 ni baru buka, kedai yang buka dalam tu pun tak penuh lagi and it is Eco Mall, tak pakai aircond pakai kipas je, konsep yang kurang sesuai kat Malaysia ni kot, punyalah panas duduk dalam tu walaupun kipas dia sebesar alam



Kipas dia banyak, bukan satu ni je, tapi aku pun datang tengahari buta, panasnya la haiii


Masa aku datang tu, ada pameran pengantin, tapi tak meriah, mungkin jugaklah orang tak tau Space U8 ni kat mana, ataupun semua B2B  yang dulunya suka pergi pameran pengantin, dah kahwin pun semuanya.



Tak payah beratur, memang takde orang



feeling lebih nak tengok MI 4, best cerita tu, tengah best2 nak ter shi-shi pulak, berlari-lari aku pergi toilet, dahlah toilet hujung dunia, sapelah yang design cinema ni.



Eh..eh..gomoknya dia. Aku minum air gula hari tu, result normal, syukur alhamdulillah, tapi baru ni naik lagi 1.7 kg dalam masa 2 minggu, doktor kata nanti kena minum air gula lagi..alahai tensionnya. Berat asyik naik, tapi HB asyik turun, sekarang 9.3 je dah. Doktor dah prescribe obimin pulak, En. Syg cakap dia nak masakkan kerang untuk aku. Sekarang gigih pergi check up 2 minggu sekali sebab HB. Takpelah demi baby

Macam tulah new year saya, menonton movie dengan suami lepas dengar fireworks..dengar je tapi tak nampak kat mana..haha


No comments:

Post a Comment