Klik Jommm

Thursday, September 26, 2013

Toysrus Clearance Sale @ Summit USJ

Salam,

Dah hari Khamis, sekejap betul masa berlalu. Hari ni nak cerita pasal Toysrus Clearance Sale yang aku pergi semalam. Kalau ikutkan aku tak tau pun ada Clearance Sale ni, nasib baik Sarah up kat Gojes. Office aku dengan Summit tu pulak memang dekat, apa lagi berlari pergi time lunch. Dasar mak-mak pantang ada sale barang anak, berlari sesaja kan. Terus janji nak jumpa dengan Nurul (bonda Daaliyaa and Dareesaa) kat situ. Aim aku satu je, aku nak cari set pinggan mangkuk baby, kesian dengan Aish asyik pakai Tupperware je..hahaha, dah itu je bekas plastik kat rumah aku. Sambil-sambil tu nak cuci mata la jugakkan, kotlah ada berkenan benda lain ke nanti.



Oh lupa nak bagitau, clearance sale ni hanya untuk member card saje, but don't worry sebab aku pun takde member card, sampai je depan tempat sale tu, ada satu kaunter, ko boleh buat kad for free, just isi borang je dan lepas tu selamat menghabiskan duit ye.



Lama jugaklah aku duk berpusing-pusing dalam tu, tapi tak tau nak beli apa, just ambik set pinggan je untuk Aish, harga pun memang murah-murah, up to 80%, mau tak murah. Yang aku perasan banyak mainan elektronik tu, cash register, laptop baby, telepon baby, ada dinner set barbie, soft toy, baju, kasut, semua pun murah-murah. Permainan biasa pun banyak macam golf set, guitar elektronik, tool set. Brand pun macam-macam, Vtech, Barbie, Fisher Price etc. Ada yang cakap best, ada yang cakap tak best, aku rasa depends on barang apa yang ko cari, kalau barang yang ko cari takde, memang tak best, nasib baik barang yang aku nak beli memang ada so aku rasa clearance sale ni best..hahaha, macam Mama Yaya cakap tak best sebab kitchen set yang dia cari takde, dahlah ko datang jauh-jauh kan jemah, sian ko. Senang cerita kat Clearance Sale ni 80% memang mainan sesaja, 20% baru benda lain.



Mula-mula cam takut nak ambik gambar, kang kena halau, tak sempat mak nak beli set pinggan cane? Tapi Nurul cakap "alaaaaaaaa boleh je kakkkk". Ko kan semua pun boleh, terpaksa aku ikut cakap ko..kahkah, lepas snap sekali, eh takde orang tegur pun, apa lagi snaplah berkali-kali


Nurul dok beli baju je, baju girl banyak n cantik, baju boy hampeh sikit, tapi murah, sepasang RM15 je, tapi aku tak kenan, so aku tak beli.



Set pinggan yang meruntun hatiku, moga lepas ni Aish makin rajin makan..hahaha, tapi semalam aku tengok dia lagi rajin main pinggan dari makan..pfffttt


RM10.0, anakku lelaki, belum ada niat lagi nak suruh dia jadi chef, so aku tak beli





Buku and CD, buku yang aku belikan untuk Aish hari tu kat Pesta Buku Space U8, jauh lagi murah dari kat sini, betul sebab aku jumpa buku yang sama, tapi harga kat sini lebih mahal.



Aku berkenan teramat, tapi ku tahan hati sebab Aish dah ada mainan yang lebih kurang sama macam ni, lagipun macam tak banyak sangat faedahnya..hahaha ni alasan memujuk hati sendiri. Harga RM49.90 ada 40% discount jadi RM29++. Haaa ada mainan yang lekat-lekat ke dinding time mandi tu, hari tu kat Gojes ramai yang cari kan, harga kat sini RM15 rasanya, tapi bukan huruf and nombor, kat sini binatang yang comel, ada 4 ketul tapi aku tak beli sebab aku malas nak bertumbuk dengan Aish suruh dia keluar dari bilik air nanti, dahlah dia suka main air, ada mainan dalam bathroom kang, lagi la dia takmo keluar, stress haku nanti.


  
Sampai ahad ni giraffe tu tunggu ko, baik korang semua pergi



Aku beli ni je untuk Aish, Pooh tu RM12.00 no discount, set Spongebob RM15.00 selepas 50% diskaun. Harga asal set spongebob tu RM29.90. Ada Ben10, Cars and Toy Story.



Buat bergendang, ok bye. Pergi jangan tak pergi ok :). 

Semalam masa aku tengah beratur nak bayar, nampak ada pekerja baru buka set comforter sesame street, disney segala..alahaiii comelll, kalau rajin kang aku pergi lagi..hahaha, kalau ku rajin la. Tapi macam tak rajin je ni..hahaha.





25 comments:

  1. fuhhhh nasib baik jauh dengan umah aku...huhuhu..
    tp aku berkenan la dgn set makan spongebob tu..klau ko terrrr pergi aku nak kirim boleh dok? tp nk set Car punye..hehehhehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. i'allah klu pergi kang aku tolong belikan, tp x janji tau :)

      Delete
  2. kalau dekat tingin jugak nak pergi ni..

    ReplyDelete
  3. pergh! bestnya ada sale! gila punya sale plk tu..huhu

    ReplyDelete
  4. lahaiii sonoknya~ nk beli jugak.nk g pon agak jauh.nk g weekend xleh pulak.huaaa~

    ReplyDelete
  5. Bila habis ye?kalau rajin nak terjah weekend ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. start semalam sampai ahad ni kak, 29 september 13, 10 pagi -10 malam

      Delete
  6. best nye erin..aduhh terminat plak ngan set pinggan tu..nak kirim bleh?? hehee

    ReplyDelete
  7. tahan nafsu
    tahan nafsu
    tahan nafsu ctmah oiiii

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. bestnya! i kirim kat nurul je...nasib la tak duk KL :(

    ReplyDelete
  10. fuh..pejam mata... nasib baik xbuat kat penang lg :P haha

    ReplyDelete
  11. bestnyeeee..cam kenan je ngan caterpillar tuuu..ni rasa cam nak terjah gak ni

    ReplyDelete
  12. alaa....erin, nk kirim set mkn spongebob and cars laaa...boleh x? erin nak gi lg x... hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. malynd klu rin pegi ye, takut tak gi je ni..hehe, klu pegi i'allah rin tolong belikan

      Delete
  13. nk pegi ke x..nk pegi ke x..rse mcm nk terjah je lps blk keje ni.huhu

    ReplyDelete
  14. wahhh baru berniat nak g.macam murah giler jeee.kene ajak hubby pegi gak ni.thanx for the pictures.they really helps alot haha nmpak signboard harga murah2nyeeee.hehe nnt klau rajin singgah blog noly ye www.nolyanna.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. hahaha..macam da terpengaruh gak ni..adoy cane nak habaq kat ayahlisa ney..hehe..

    ReplyDelete
  16. nasib baik jauh..klu x mmg dh pi ni..hoho

    ReplyDelete
  17. klu tau jalan nak g sana maunya aku nie g sorang2...heheehe

    ReplyDelete
  18. Kalau boleh akses naik lrt kompom daku pegi. Utk ubat jiwa lar hari ni daku gi warehouse sales sogo je la. Hahaha. Adeh!

    ReplyDelete
  19. alaaa...comelnya pinggan pooh..rugi tak pesan kat nurul semlm..

    ReplyDelete