Klik Jommm

Friday, November 14, 2014

Mengganti Baju Abang Aish

Salam,

Masa Aish baby dulu, kerap sangat belikan dia baju, sebulan or 2 bulan sekali kot memang kerjanya duk membeli baju dia je la, nak pulak aku memang tak suka beli baju gobos-gobos, kalau beli mesti nak baju yang fit dengan dia, tu pasal la kerjanya duk membeli baju je, sebab baju yang aku beli kejap sangat dia boleh pakai. Eh aku suka tau beli baju anak, nampak je timbunan baju budak-budak, mulalah terus rasa tamak dan rambang mata, wuuu semua pun nampak cantik and semua pun ku nak beli.

Lepas setahun aku rasa 6 bulan sekali kot baru restock baju dia, sebab budak lepas setahun kan lambat sikit tumbesarannya tu, so lama la jugak baju dia bertahan. Sekarang Aish dah 2 tahun++, aku tengok baju dia pun dah ada a few yang dah lusuh and sempit. Aku pun ngajak la En. Syg beli baju anak, ye la sebelum beli baju baby, baik aku ganti dulu semua baju Aish, kang adik dapat baju baru, abang pakai yang sendu je, ini tidak adil ok..haha. So aku jenguk-jenguk lemari Aish aku congak-congak berapa pasang nak beli, lepas tu moh la ke Jusco.





Aish suka betul Mickey Mouse Clubhouse, so mommy beli Mickey Mouse ye, ni baju tidur. Botol Aish pun aku beli Mickey Mouse, punyalah dia suka Mickey Mouse, kalau dia tengah menangis kan, ko buat je susu kasi dia, kang terus dia diam dan sebut sambil senyum "kii mouseeee" pastu minum susu..bahahaha kelakor kot.



Ni baju siang



Pastu rasa tak cukup, ajak pulak En. Syg pergi Tesco, aku suka beli baju tidur Aish kat Tesco sebab kain ok dan murah. Baju lengan panjang, baru RM20 sepasang, kadang kalau sale dapat RM15 sepasang, tapi time aku pergi hari tu takdok sale.



Hari tu masa tengah jenguk-jenguk lemari Aish, ada nampak baju jalan dia yang dah lama dan dah tak sesuai dibawak jalan lagi dah, so aku nak buat baju jalan tu pakai harian je, aku beli seluar pendek kasi matching. Balik rumah excited kemain basuh dan lipat semua baju Aish, asingkan mana yang dah lusuh ngan sempit, sekali kooo penuh almari dia, tahap sepenuh-penuhnya..bahahaha, tak tau mana nak letak dah baju dia, ni terlebih beli ni, baju jalan dia pun mak aiii penuh almari, tu belum yang belum pakai lagi tu, ada la jugak yang kitaorang terbeli besar, kitaorang lipat dan simpan dulu, siap cakap dengan En. Syg, "dah yang jangan beli lagi dah baju Aish, almari dah tak muat, banyak gile dah ni" habis aku sumbat-sumbatkan, baju jalan pun dah tak boleh gantung, penuh dah sebab baju lama dia banyak lagi yang boleh pakai sebenarnya, aku yang excited nak beli baru sebab rasa macam dah lama sangat tak beli baju dia, yang lusuh and tak muat adalah 2-3 pasang je, yang aku duk menambah over-over sangat.

Takpelah, lama sikit bertahan baju dia nanti, ni pun aku dah gatal-gatal tangan nak beli baju baby, tak syok kalau beli sebelum confirm gender, minggu depan aku nak buat detail scan, tau je gender kang, berlari mak gi mall beli baju baby pulak..haha. Errr dah tau gender pun sebenarnya, tapi tak berani lagi nak beli barang, tunggu kita tengok detail scan baru berani :). Oklah bye!!


4 comments:

  1. eh baru pasan takde lg baju miki mos untuk afiq.. haha.. mekasih bagi idea rin oii

    ReplyDelete
  2. banyak nya koleksi baju.. suka sgt beli bju bru.. smangat tgk anak pkai.. anak ros ppuan pun ada mickey mouse... hahahhahaa

    ReplyDelete
  3. klu ikutkan mmg tiap bulan nk beli..haha... tp tu la.. bile nk beli.. mikirkan tempat nk simpan lemari sume dh pnuh... kne kemas2 dlu baju yg dh pendek n lusuh.. klu buruk sgt aku buang jek..hahahaha...

    ReplyDelete
  4. anak aku suka truck lori tu je. jenuh pilih design truck. kdg ade kdg takde. alkisahnya pegi tesco beli la yang murah2 tu buat pakai hari2.
    Kayla pula gile hello kitty. hari2 nak pakai baju tido hk tu...huhuhuhu hai la anak mcm2 peel ;)

    ReplyDelete