Klik Jommm

Tuesday, June 9, 2015

Aish Yusuf is 3

Salam,

Alhamdulillah dah 3 tahun umur Aish, tahun depan dah boleh sekolah dah :). Nanti lepas raya ni aku ingat nak carikan playgroup untuk dia, pergi every weekend, nak prepare sebelum ke sekolah la kan, bagi dia biasa berkawan dan beraktiviti. 

Birthday Aish 9 April, masa tu aku dalam pantang dan masih kat Temerloh lagi, first time tak buatkan birthday party untuk dia, takpe ye dik, taun depan mommy buat sekali dengan adik ye. Lepas pantang baru kitaorang celebrate kecik-kecik dengan family En. Syg, seronok sebab Aish dah faham apa birthday celebration. Orang nyanyi kemain dia excited and malu-malu.

Birthday Aish hari tu hari Khamis, kemain daddy nak ambik cuti, siap touching-touching lagi sebab takde dengan anak dia masa birthday. Lek ahhh daddy..hahahaha, aku tak kasi En. Syg cuti sebab dah alang-alang Jumaat malam tu dia nak balik jugak nanti kan, alaa terlepas sehari je, lagipun anak dah 2 kena save cuti untuk emergency nanti ;p.

Aku just mintak adik aku tolong belikan kek je untuk Aish, bagi dia feel birthday dia sikit. Malam tu siap tukarkan baju dia lagi, kasi cantik sikit nak bergambar, kek pun aku beli yang kecik je, atee mak takleh tumpang makan, lagipun bukan ramai pun kat rumah parents aku.




Atas bakul kain pun jadi..bahah






Nampak tak muka excited tu masa nyanyikan dia lagu birthday..haha, kemain atok nenek, maksu, kak ya, mak long and mommy nyanyi.



Memoncong mulut meniup hah, takde gambar mommy ye, sebab mommy masa ni dalam pantang dan gemuk dan comot dan dot dot dot. Dah besar anak mommy, sebelum habis tahun ni, kita potty train pulak ye..hahahaha malas bebenor nak start pt..haihhh, padahal anak dah besor ni dah boleh pt dah, nanti la lepas raya..hahahaha semua pun lepas raya. Ye lah lepas raya dah duduk rumah sendiri, rumah aku kecik, senang nak tengok kalau dia nyorok-nyorok nak poo or pee, kalau buat kat rumah atok, jenuh aihh, kang tetau ada bau je..hahaha.

Moga Aish membesar jadi anak yang menyenangkan hati mommy and daddy, murah rezeki, dipanjangkan umur dalam keberkatan, sentiasa dibawah lindunganNya, jauh dari fitnah dunia, anak yang terang hati dan soleh, anak yang lembut hati dan mendengar kata, anak yang dikasihi orang2 disekeliling dan anak yang berjaya dunia akhirat. 

Terima kasih sebab doakan Aish :p

Oklah, bye!



3 comments:

  1. nasib ko bgtau tu bakul kain..kalau tak, aku tak tau pun..siap ckp, lawo meja..hihi

    ReplyDelete
  2. Atas bakul kain pun boleh je..xd hal..
    Comelnya aish
    Happy belated birtjdau aish
    Semoga jd ank yg soleh

    ReplyDelete