Klik Jommm

Wednesday, April 20, 2011

160411 - celebration

Thank you buat semua kesayangan yang bagi idea nak bagi present yang best tapi murah buat lelaki kesayangan saya. I hargai..sobsss. To be honest perempuan kurang mampu ini, asyik mengira duit di poket, bank, dan kawasan sewaktu dengannya sebelum mendecide present yang best itu. Dan akhirnya come with a decision to give him "A Doctor in the House". Dia memang nak buku ni, tapi kebetulan 2 minggu lepas kitaorang cari takde, sold out. So sementara dia belum beli, baik aku lelaju beli..tapiiiiiiiiiiiiiiiiii...ada tapinya, bila aku cerita ngan boss nak kasi tunang aku buku. Dia boleh cakap aku membosankan!! Heiii buku itu ilmu tau dan ilmu itu tak pernah membosankan. So dia suggest bawak pergi makan. Aku pun macam...hmmm baiklah, sebab birthday dia tahun lepas pun aku kasi buku jugak, En. Syg aku tu suka membaca, so kalau bagi buku mata dia bercahaya-cahaya gilang gemilang..ecewahhh.

Jumaat malam balik dari kerja pukul 12am++ (ni dah kira hari sabtu kan) En Syg semangat nak datang jumpa aku, aku dah tidur masa tu, dia kejut sebab nak jumpa. Aku masuk kereta, kemain lebarrrr senyum dia..eleh sebab birthday dia terus mata pun jadi lebar macam senyumannya jugak, kalau tidak, keluar dinner dengan dia, pukul 10 pm dah meronta-ronta nak balik tidur. Mata dah kecik, bawak kereta pun dah tak tentu hala. Kitaorang singgah mamak, minum dan balik.

Sabtu, 160411, En. Syg nak aku belanja dinner di Italiannies as present. Lunch En. Syg yang belanja..muehehe (ketawa sambil membawa watak perempuan miskin). Elok je sampai Empire malam tu, En. Syg dilanda gastrik, so dia cuma cakap, awak makan lah saya temankan. Of coz la tak syok kan, aku nak belanja dia tapi alih-alih aku yang kena makan sorang-sorang. So Itallianies adalah ditunda. Dalam otak diam-diam aku plan nak ganti dinner tu dengan buku Mahathir

Ahad, 170411, masa k'orang pergi Borders di Tropicana, dia beli buku tu, aku nak bayar, dia tak kasi. Dia kata tahun depan baru belikan present untuk dia, tahun ni, kasi jimat untuk kawen..sobsss, aku insist nak bayar pun dia tak kasi, aku tarik, dia tarik, aku tarik, dia tarik, kang bergaduh pulak kan, so aku pun lepaskanlah buku tu. Since dia dah hadiahkan diri sendiri buku tu, dinner tetap on, tu je present yang aku mampu sekarang..sobsss, tapi mungkin later, bila free nak pergi berpeleseran berdua, maklumlah nak kahwin ni, asal weekend je sibuk nak beli langsir, nak beli paper bag, nak beli alas meja, memacam la. Minggu ni nak balik Rawang, dah lama tak tengok kebun.



Mucuk macam yang tetiba buang tebiat
"Syg, cuba awak ambik gambar saya cani"

3 comments:

  1. bagusnya nya dia suka baca bukut. tiap2 tahun fikirkan buku je untuk dia. buatnya dia suka kereta. takkan nak beli kereta lain2 kat dia setiap tahun kan? haha

    ReplyDelete
  2. thumb sup la..bkl suami erin suke buku..mia klu hadiah buku kat suami...kena tgk jenis buku lak....huhu..klu x, x baca la dia

    ReplyDelete
  3. lind: huiii nasib baik kannn

    mia-ina: a'ah, kalau beli paper pun mesti sampai 2-3 sehari. owwhh suami pun suka membaca eh..hehe

    ReplyDelete