Klik Jommm

Thursday, August 4, 2011

Ramadhan ke 4

Dah 4 hari berpuasa, baru aku hegeh-hegeh nak bercerita. Oh, hari ni demam dah ok sikit, selsema tinggal hujung-hujung je lagi, suara tetaplah sengau-sengau ayam dan semalam berjaya berpuasa dengan gigihnya walaupun demam dan bekerja. Pertama kali berpuasa sebagai isteri ni aku rasa tak banyak beza pun. Ke sebab aku tak pernah memasak dirumah, tu pasal aku rasa sama je..huhu. 2 hari pertama hari tu, kitaorang berdua bersahur dan berbuka di Temerloh, hari ni dah 2 hari dirumah sendiri. Asyik beli kat luar je, camne dapur nak berasap, dapurnya pun yilekk. 

Hari ni En. Syg cuti dan gigih mengukur Shah Alam mencari mini bar, semata dah tak tahan 2 hari berturut-turut asyik makan cereal ngan susu je waktu sahur. Haha, aku dah suruh buatkan aku dapur, tak mau, skang baru dua hari dah stress ke bang..tengok isterimu, kental menghadapi dugaan, makan cereal pun, cereallah, kenyang apa, padahal habis aku tonggang cereal tu banyak-banyak.  Minggu ni nak balik Rawang dan kutip hadiah kahwin dapur gas, periuk belanga, cawan, pinggan, blender, semualah, kasi lengkap dapur. Lepas ni jangan pelik kalau blog aku bertukar menjadi blog main masak-masak..ceeee macam terel je kan..padahalll. Tapi seriusly, aku adalah teruja untuk main masak-masak di rumah sendiri, kalau hangit pun takdelah malu sangat, skang aku gila teringin nak makan sambal ikan bilis garing, ala yang manis-manis tu, buat sahur syok gileee, tapi orang tak berdapur, hanya mampu bermimpi di siang hari jelah, nak masak kat rumah mertua, aku malewwwwwwwwwww. Kang mak mertua tengok kang terus jadi ikan bilis hangit, nebesss ko. Masak sambil mengigil-gigil, dan-dan lupa resepi, aku memang begitulah, kalau orang tengok je, terus macam "eh, lepas ni taruk ape eh?" pastu..pastu..Kalau masak sendiri boleh tibai je, kalau salah boleh adjust sendiri, kalau tak sedap boleh senyap-senyap songlap ke tong sampah, lepas tu buat lain..haha

Balik Temerloh hari tu, En. Syg tengok aku siang ikan, baru dia tau isterinya ini ada skill terpendam, sebelum ni dia ingat aku tak tau masak, tak tau siang ikanlah..heh, tengok jarilah..siang ayam aku surrender memang tak reti, tapi ikan pun tengoklah jugak, kalau ikan jaket tu, op coz tak tau..canelah nak tarik yang keras-keras tu kan, ikan keli pun ku tak tahu, takut pun ye jugak. Kalau suruh makan aku tak takut..huehuehue, eh oklah panjang pulak membebel, aku nak update lain sebenarnya, tapi kabel tipon lak tak bawak, tak boleh nak upload gambar, so aku membebel lah pasal benda lain dulu. Oklah, selamat berpuasa semua :)

No comments:

Post a Comment