Klik Jommm

Thursday, February 9, 2012

Kenduri Doa Selamat

Syukur alhamdulillah, settle jugak akhirnya. Mulanya kitaorang nak buat kenduri ni masa cuti CNY hari tu, tapi tak jadi, so postpone masa cuti 4 hari baru ni. Aku buat di Temerloh, buat tahlil dan doa selamat di masjid je. Tu pun berebut slot dengan orang lain. Aku buat hari Sabtu lepas Asar.  Sabtu malam dah ada orang nak buat kenduri doa selamat Ahad tak boleh sebab masjid nak buat persiapan Maulidur Rasul, Isnin sambutan Maulidur Rasul di masjid, Isnin sah-sahlah aku dah nak balik Shah Alam, so Sabtu pagi gerak dari Shah Alam sampai je rumah, Ma dengan adik-adik aku sibuk masak kat dapur. Menu adalah laksa, pulut kuning dan 3 jenis kuih. Tu Ma yang decide, i folloowww



Pemotong limau, aku sakit pinggang duk potong timun sorang-sorang, so aku meh meh kan dia. Meh sayang meh, meh tolong meh. Lepas habis potong limau, dia pulak sakit pinggang, eh bukan sakit pinggang je, sakit perut, mengantuk, semualah, terus berhenti lepas tu sambung tengok tv, cis betul, alasan semata.

Rumah aku bersepah-sepah kan, ni bukan rumah ni bilik stor..haha, rumah baru tengah buat lagi, tah bila nak siapnya tah.



Pulut in progress, laksa dah siap masa ni




Nak dapat satu tupperware, hilang pinggang rasanya



Jemputan



Masa ni aku tengah sibuk isi laksa dan bahan-bahan dalam mangkuk, lupa terus nak ambik gambar sendiri, tapi kenduri adalah sukses, dapatlah air doa selamat 2 botol.

Kenduri settle, goal bulan ni nak settlekan semua barang baby, takmo tangguh lagi dah.


No comments:

Post a Comment