Klik Jommm

Wednesday, March 28, 2012

Update

Lama aku hilang, minggu lepas bz sikit, takut tiba-tiba terbersalin, kerja semua tak settle. So minggu lepas memang pulun habis, kononnyalah. 2 hari ni datang office tetiba rasa macam takde kerja pulak..hehe. Hari Isnin, aku cuti pergi checkup. Bila doktor scan balik, baby baru 2.5kg lah..fuhhh boleh makan aiskrim semula, hari tu punyalah takut bila doktor kat Hospital Selayang cakap berat baby around 3-3.2kg, puasa aku makan aiskrim tau. Balik checkup terus order aiskrim satuuuuuuuuu kat En. Syg. Hari ni nak makan lagi sebenarnya.

Sekarang aktiviti aku dengan suami setiap kali malam Ahad, lepas balik dari Rawang adalah berjalan-jalan. Pergi isi minyak kereta untuk seminggu, lepas tu beli Magnum 2 makan dalam kereta sambil jalan-jalan pusing Shah Alam, sebab dah ada baby nanti, dah tak boleh jalan malam sangat, sekarang menikmati masa berdua-duaan. Dah bertiga-tigaan nanti tak dapat dah nak berjalan malam selalu. Tak elok bawak baby keluar malam kan. Lepas tu En. Syg biasalah keluar drama sedih dia

Dia: Dah ada baby nanti, mesti awak dah tak layan saya sangat kan

Aku: Hmmm (sambil kunyah2 eskrim Magnum, hoi sedap betullah eskrim ni, berlemaaaaakkkk je)

Dia: Sedihnya, nanti mesti saya terabai kan (terabai?? ko mampu terabai?? kelas sangat ayat suamiku)

Aku: Issshhh takdelah sayang, kalau tak nak terabai, kenalah tolong saya, so that saya ada masa nak layan awak jugak, kalau semua saya kena buat sendiri, memang lah tak sempat nak layan awak.

Itu ayat ulangan dia selalu, tapi selalu jugak diakhiri dengan "kalau terabai, terpaksalah saya cari gf lain" sambil senyum-senyum kambing. Tu ayat mengundang cubitan kecik di paha, wahhh kemain lagi niat ko ye. 

Ahad lepas, balik dari Rawang, kitaorang pergi Giant beli barang dapur, lepas tu melencong pusing Shah Alam and singgah kedai depan Plaza Alam Sentral minum air buah





Lebaunya muka..hidung pun sibuk nak melebau sama, jari pun, cincin kahwin dah tak muat. 

Aku dah potong rambut, tiada lagi rambut panjang mengurai tu, sebab takmo masa aku sibuk meneran, rambut pun sibuk nak berkeliaran sama, masuk dalam mulut, masuk lubang hidung, tapi still boleh ikat lah, kang menjerit pulak mak mertua aku tengok rambut pendek sangat, dia suruh simpan sikit nak ikat masa berpantang nanti.

Dah akhir-akhir pregnancy ni, kulit muka jadi macam masa mula-mula pregnant dulu, asyik naik jerawat, gila tertekan. Dulu masa mula-mula pregnant, jerawat naik mencanak-canak, besar gedabak pulak tu, lepas tu sepanjang pregnant, kulit licin je takde jerawat pun, ni sejak 2-3 minggu lepas, jerawat naik balik..sobsss..geram je tengok muka sendiri. 

Hari ni genap 37 minggu, baby dah full term, dah boleh keluar, tapi aku rasa baby belum engage lagi kot, sebab elok je aku berjalan, boleh kepit-kepit lagi macam anak dara, takde rasa ngilu lagi kat bawah tu, tapi braxton hicks agak kerap sekarang, asyik mengeras je. Oklah, nak buat kerja, korang yang baca entry ni, doakan aku selamat bersalin nanti eh, manalah tau, lepas ni tak sempat nak update dah ke. Bye


1 comment:

  1. selalu i jer cakap macam tu kat asben.."lepas ade baby mesti awak lebihkan baby jer kan"-heheh..ngan baby pon nak jeles..;p
    harini saye pon 37 minggu..malam ni nak scan tengok keadaan baby..braxton hicks pon memang selalu sangat..tak selesa biler baby mengeras..tapi..eerr..kat bawah tu dah rase ngilu..macam ade bende nak jatuh..huurrrmm...

    ReplyDelete