Klik Jommm

Monday, August 26, 2013

Beraya dengan Gojes: Aty Fared

Salam,

Entry beraya dengan gojes minggu lepas punya pun aku tak update lagi, esok la eh aku update. Hari ni kita update yang paling latest and masih panas lagi, yang suam-suam kuku, kita update kemudian, ingat nak update Jumaat lepas, tapi aku MC la pulok. 

Semalam kitaorang berkumpul ramai-ramai di Rawang rumah Aty Fared, ni kira macam potluck raya la. Pagi tu baru lah aku fikir nak bawak apa and beli barang segala. Disebabkan Aty buat nasi ayam, so aku pun buatlah tauhu lembut dengan sos tiram, mesti korang pernah makan kan. Alahhh kalau pergi Chicken Rice Shop memang ada menu ni, aku suka order and makan dengan nasi ayam tapi kuah aku semalam macam pekat sangat la pulak. Gambar tauhu takdo, malas nak ambik, lagi pun bukan molek sangat dah rupa dia, pecah-pecah sebab travel dari Jelutong ke Rawang.

Sebelum sampai rumah Aty, sesat barat tu memang kebiasaan bagi kitaorang bertiga, nasib baik rumah mertua memang kat Rawang, kalau idak mau tersesat sampai JB gamoknya sebab tak jumpa exit tol rawang..sabor jelah. Aku call Fared (suami Aty) sampai 3 kali, sebab aku mengamalkan konsep malu bertanya sesat jalan..hahaha nasiblah tuan rumah bila dapat tetamu begini, sesattt manjang. Lagipun address rumah Aty takde dalam waze, tu pasal duk terpusing-pusing dalam taman tu je dah 2 juta kali tak jugak jumpa-jumpa rumahnya, dah tanya guard barulah berjaya menuju ke jalan yang benar.

Sampai-sampai je dah penuh rumahnya, aku ingatkan penuh takat tu je, tapi tidak ya. Lepas aku, lagi berduyun-duyun yang tiba (ala Juliana Banos sangat ni) serius ramai sangat Gojes. Ramai tahap aku pun tak cam dah siapa, tengok anaknya aku kenal, tengok mak ala-ala hilang ingatan gitu aku ni, so terpaksa tebal muka tanya..hehehe soriii and aku rasa ada jugaklah yang aku tak sempat nak salam laga pipi, tegur and berborak, sori sangat, next time kita jumpa lagi ye. Bila dah ramai-ramai tu memang tak tertegur lagi dah, sibuk mengejar anak dah satu hal, sempat la jugak aku duduk berborak sekejap-sekejap je dengan d'orang.

Lepas mandikan Aish terus ajak suamiku chalooo, aku dah pening kepala, tak tau kenapa, Aish pulak tak tidur petang lagi, dia sibuk nak meligat, sampai malam tadi aku duk pening kepala. Sebelum balik, aku suruh suami ambik gambar aku dengan 2-3 orang budak Gojes. Sekali suami aku tu mana reti nak kira pelan-pelan, satu rumah dengar dia kira 1..2..3. Geng gojes ni dengar je orang kira, tau je memasing tu countdown nak snap picture..apa lagi berlari mak-mak menangkap anak memasing, kepit bawah ketiak, kalut panggil suami suruh snap sekali, tanjat aku dari 2-3 orang je sebelah aku tadi, sekelip mata penuhhhhh jadi gini..hahahaha



Korang memang gojes..hahaha, pantang nampak kamera, dan-dan set muka cun belaka


 Kalau suami aku yang snap, lepas gambar formal, kena freestyle pulak..memacam ye ko bang

Nah aku kasi posing YB satu..terbaekkkkk



Ni gambar cantik, cilok dari FB Wawa, halal ye Wa, hp aku buat hal, tak leh retrieve gambar, 2 keping tu je boleh..campak ko ke longkang kang tau laaa.

Sebenarnya aku nak posing "cantik tak Kak Ton..." tapi suami aku cakap aku posing YB, YB pun YB la bang.

Ok minggu depan ke mana kita Gojes??? Serbuuuuuuu..habis runtuh rumah orang aihhh. Bye!

16 comments:

  1. patut nampak erin blur duduk aje..jadi baik pulak hehehe

    ReplyDelete
  2. hahhahhah,,,giler meriah,seronoknyaaa

    ReplyDelete
  3. Nie mst gambar selepas kitaorg balik...huhuhu... Apa nk wat...somi xleh dok lama2... sobssobs..

    ReplyDelete
  4. mak posing kan main,...sian anak aku terlentok...hahahha...sempat sembang dgn erin smbil bf daarisaa dlm bilik rmh aty,....

    ReplyDelete
  5. Erin..mase laki ko ckp 1 2 3 tu akukat atas ngah masukkan duit raye tuk bebudak..terus meng gagau aku turun sbb nak bergambo...Hahahahahahahaha ..mmng sore laki ko tu lah yg buat semua tetibe hilang ingatan terus posing...

    ReplyDelete
  6. tu la erin..tak sempat laga pipi ngan dd tau..huhu..
    tapi tak kira nak masuk gambar gaks :) dah la amik port depan..bahahaha..

    ReplyDelete
  7. yg tak menahan tiba2 dengar suami ko cakap posing macam YB...nak guling2 aku gelak....hehehe

    ReplyDelete
  8. yb pun yb la..yg pntg semua gojes sgt..

    *jelesgilak

    ReplyDelete
  9. Hahahaha comellll!!!! Ni mak-mak rebina!

    ReplyDelete
  10. Waaaa..best sangat.meriah gila.

    ReplyDelete
  11. Ooo akk ke yg buat tauhu tu.adik rara mkn.sedap dye kata.suka dye.

    Hubby akk mmg kelakat lah.sume org kelam kabut.rara pon kelam kabut.hahaha.ank sampai terkejut.hehehe

    ReplyDelete
  12. posing YB. kihkihkih. laki hang buat lawak erin hoiii...

    ReplyDelete
  13. memang terbaik laki mung erin..automatik semua duk kalut cari anak..kalau tak duk bergosipp jer..haha

    ReplyDelete
  14. haha asrul le punye idea kn suh posing freestyle??
    kjp je jmpe ko weii..xleh nk jemah sgt.haha

    ReplyDelete
  15. Aku takde dlm gambar sebab dh balik...waaaaa!!ni semua hasif punye pasal.tarik tudung mintak nen depan org.aptb itu budak....huhu

    ReplyDelete