Klik Jommm

Wednesday, August 14, 2013

Dating dengan Yumie

Salam,

Semalam first day aku kerja lepas cuti raya, lemau tu biasalah and aku pulak sorang je malay yang kerja semalam, yang lain cuti lagi. Kerja banyak tapi tetap bosan, so aku plan nak pergi Mydin Subang beli seluar tidur. Dah takde seluar tidur aku sebab masa pregnantkan Aish dulu aku bantai pakai seluar tidur yang ada, lepas bersalin, tak ke longgar semua getah tu, bila aku pakai melurut turun ke bawah sebab getah dah loose, dulu perut besar, molek je terletak, la ni semua kembang mambang tinggal 2 helai je seluar tidur, kalau 2-2 basuh aku bantai pakai seluar pendek suami..hehe gasaklah bukan ada orang nampak pun.

Plannya nak pergi sorang-sorang je, tetiba bila aku post kat Gojes, Yumie gatai nak ikut, gatai hang na..meh-meh kita dating, office dia pun dekat je dengan Mydin Subang. Aku sampai dulu, masa aku tengah jalan kaki ke foodcourt aku nampak dia tengah sibuk cari parking. Bila aku tengah belek2 seluar tidur kat hall bawah Mydin tu, tetiba dia dah kat belakang aku, berlari ke apa mak orang ni, kemain laju oii.

Ni second time jumpa Yumie, dia jenis selamba, so aku pun selamba je la. Aku ni tengok orang, kalau orang tu selamba, aku selamba, kalau orang tu jenis sopan-sopan, aku pun sopan, kalau dia jenis pendiam, aku cakap banyak sikit la nak kasi dia tak diam, kalau dia jenis sombong-sombong, aku patblas kali sombong..amboiiihhh hehe takdelah. Aku ni pendiam jugak sebenarnya, jenis tak banyak cakap, tapi aku cuba train diri aku untuk jadi ramah, sebab aku takut orang ingat aku sombong. Nasib baik dapat suami super peramah, so dari situ la aku belajar jadi peramah jugak, w'pun kadang-kadang suami cakap aku ni pendiam dan macam sombong. Kalau jumpa kawan-kawan suami, aku tak reti sangat nak ramah, dah kalau d'org bercerita sesama d'org, aku pun tak reti nak menyampuk, so aku diam jelah...gitu

Lepas salam comolot, terus kitaorang menuju ke foodcourt makan sup meletup, meletup jugak pedasnya, aku ni tak tahan pedas sangat. Borak gitu-gitu dengan Yumie, ambik gambar lepas tu Yumie pun balik office, tinggal la aku shopping seluar tidur sorang-sorang. Aku ni sorang-sorang pun jadi, dapatlah 4 helai seluar tidur, seronok gila rasa, lepas ni seluar mu suami tidak ku perlukan lagi, I ada seluar baru ok.



Lepas makan sup meletup, tetiba aku nampak gemuk..erkk



Seluar tidur baru, ni untuk pakai di rumah sendiri je.

Ahad baru ni aku gi Tesco cari seluar tidur gobos2 jenis kain pelekat macam seluar biru and merah ni tapi yang jenis panjang tu. Kat Tesco RM16 sehelai, semalam aku tengok kat Mydin boleh dapat RM10++ je..wuwuwu. Seluar tidur panjang jenis kain pelekat ni memang sesuai sangat ko nak pakai kat rumah mertua, sebab gobos, aku sekarang dah ada 2 adik ipar lelaki, seganlah. Dulu sebelum adik-adik ipar aku kahwin pernah jugak aku pakai legging dengan tshirt labuh, sekarang segan la, kena pakai yang gobos-gobos sikit.  Oklah tu je, bye!




10 comments:

  1. ko gomok.tp aku rse aku kurus je walaupn lps mkn moi sup meletop2.kahkah

    owhh aku mmg slumber.klu x,xdela aku gatai nk ikut ko makcik:p

    ReplyDelete
  2. saya pun selalu rembat seluar asben sampai dia bebel.hehe.lupa pulak. selamat hari raya kak! akak blogger pertama yg saya wish selamat hari raya tau..

    ReplyDelete
  3. nadt pun suke seluar tido kotak2 gitu tapi x berapa nak gobos beli kat jusco.

    ReplyDelete
  4. suar tidoq da loose ke erin? klakar la erin cite suar tido loose..kalo dd makin ketat adela..haha tak lawak..ni raya ni makin mengembang ..baru fefeling nak kurus masa puasa..huuu..

    ReplyDelete
  5. daku beli sua kotak2 tu kt tesco..klo tau mydin murah baik bli kat sanaaaa....

    ReplyDelete
  6. Suka la seluar tu..sabtu ni nak g carila kt mydin subang..ngee..

    ReplyDelete
  7. Aku pon suker sebat boxer laki aku..huhu

    ReplyDelete
  8. nak jumpe due2 jugak boleh??iols pendiam.dan org nmpk mcm sombong....

    ReplyDelete
  9. laki ku suka sebat boxer ku pulak..acaner tu??hahahaa

    ReplyDelete
  10. untongla dekat dekat....dating mydin subang lak tu..hehe

    ReplyDelete