Klik Jommm

Friday, August 2, 2013

Shopping Raya 2

Salam,

Semalam call Brands Outlet and diaorang cakap boleh tukar size seluar aku yang sempit tu..hahahaha, lega gile aku rasa. So malam tadi ke SCM la lagi, asyik muka aku je kat SCM tu, rupanya aku saiz 6, mimpi ke hape tetiba boleh muat size 4 hari tu. Bila try satu-satu, memang saiz seluar kat Brands Outlet ni tak sama, macam seluar hitam aku beli tu saiz 6 ketat sikit, seluar coklat and kelabu saiz 6 selesa and tak ketat sangat, kiranya ikut design la eh. Semalam memang aku try satu-satu, adalah dalam setengah jam dalam fitting room, dahlah ramai orang, pening nak tukar seluar lagi sebab design seluar yang aku ambik kelmarin dah takde saiz 6, kena ambik design lain, lagi aku tambah pening, lepas tu Aish dah mengamuk nak tidur ngan ayah dia sekali menambah pening aku. Haihhh macam ni la kalau dah beranak, kalau nak shopping tu main capai je, berkenan ke tak kendian punya cerita, aku main tibai je ambik seluar hijau lumut semalam, serius sakit hati menengoknya, sebab nak cepat punya pasal, gasaklah. 

Tu cerita semalam, ni aku nak cerita pasal shopping raya malam kelmarin, memang aku dah niat nak tambah baju raya Aish, mula-mula aku gi H&M, section baby boy, alahaiiii sejomput yo, dahlah design baju yang tinggal tah hape-hape, section baby girl hohhh selambak, semua pun cute-cute. Aksesori kepala je dah macam-macam, belum lagi ko tengok dress, ropol sana, ropol sinun, ropol kat bontot, ropol kat ketiak, semua pun nak ropol. Ni yang aku nak beranak baby girl pulak lepas ni, nak lepas geram beli banyak-banyak pakaikan kat baby girl aku, mampuih orang ingat pokok krismas bergerak, habis semua aksesori aku sangkut ke dia..hahaha.

Kat H&M aku tak beli apa-apa pun, terus gerak ke Cotton On Kids, kat situ pun sama jugak, kenapa semua butik baby di Malaysia ini mendiskriminasi baby boy hoh, design balik-balik yang itu, boringgg. Plan asal nak beli 2 short, satu t-shirt kolar, satu kasut. Alih-alih tengok yang ada pun nan adoo, aku ambik 2 t-shirt leher bulat dengan satu short je. Cukup dah baju Aish untuk raya kali ni, buat syarat je tambah 2-3 helai lagi. Yang lain pakai je baju dalam almari yang tak pernah di pakai lagi, ada satu kemeja tu aku beli dari raya tahun lepas, tahun ni baru nak bagi dia pakai, sebab besar. T-shirt baru pun melambak tak pakai lagi dalam almari tu hah



Dah katanya baby boy, balik-balik gambar kereta, motor, racing, tak pun gambar binatang, itu je lah. Aku lebih suka belikan Aish short, sebab baby besar dia tu kan kuat berpeluh, lagi nak pergi beraya rumah orang, turun naik kereta, main sini sana, pakai short barulah angin masukkk je..nyaman-nyaman gitu.



Terjumpa overal ni, eh, korang panggil apa eh? aku panggil overal ke bukan? Dah lama nak belikan untuk Aish, aku suka kaler jeans pudar-pudar camni. Hari tu jumpa kat H&M biru pekat sangatlah kaler dia, tak cantik. Beli satu set sekali dengan baju dalam tu kat Mothercare, ada diskaun 20%.



Ni seluar kat Brands Outlet yang berjaya ditukar semalam, tu hijau lumut tu, pening aku nak pilih design lain, ngan saiz yang banyak dah habis, ni semua aku nak buat seluar kerja, mau setahun tak beli seluar kerja dah lepas ni. Aku sebenarnya nak beli seluar raya sekali, tapi seluar yang aku berkenan semua habis saiz, tu pasal aku ambik semua seluar kerja je. I hetchu seluar hijau, you are so ugly..hahaha nak cepat punya pasal. Weekend ni kalau sempat nak cari baju raya dengan seluar raya lagi, kalau sempat la sebab Sabtu ni pun suami aku kena standby kerja, dah macam buruh binaan ko bang, Sabtu pun kena kerja ke??, kalau tak sempat jugak, pakai je apa yang ada..fuhhh hopefully Aish behave. 

Oklah bye!


9 comments:

  1. hahaha kannnn..baju anak lelaki itu je la design nyer erin oiii..kalau perempuan lain citer, mcm aku ni haa..pasni kena menabahkan diri lagi tgk corak keter la..bola la..

    aku nak gak beli pink pink corak lolipop ke kahkah..

    ReplyDelete
  2. omei baju overal tu..mak kite panggil baju bebet..hehehehee..

    buruk ke suar hijo tu?nampak macam ok jer yang..

    ReplyDelete
  3. untung la dekat SCM leh gi H&M, cotton kids...menjelessssssssssssssssssssssss...hahaha dah la baju aish smart habis...mmg mata akak kenan dik...mencik lagi...eh suar keje leh pakai jeans...best tul

    ReplyDelete
  4. hoii xhagak ko kn berangan tuk baby gurl.ye2 mcm nk beranak thn dpn je.haha:P
    haih klu aku plak,sebok nmpk tshirt2 gambor kereta cm comel.geram je rse nk beli ke iman.eh tp ade gak terbeli selai gmbor bas.hahaha

    ReplyDelete
  5. hahaha~takpe la..kalau Erin pakai sure jadi pretty..dah tak ugly punye...:)

    ReplyDelete
  6. xpayah la ugly sgt la erin oiii.. ko pki ape sume kne..

    ReplyDelete
  7. qaleef tak cun pakai coverall..sebabb pinggang nyer ramping...huhu

    ReplyDelete
  8. Cantik je.sis warna hijau tu..tp kena pandai padan dgr blouse yg warna match la..

    ReplyDelete