Klik Jommm

Friday, January 10, 2014

Recycle Box

Salam,

Ingat tak hari tu aku tunjuk Recycle Box aku, kotak semata, tak berbalut langsung, kemain hodoh rupa dia duduk kat dapur nun.  Lama jugak la aku biarkan tak berbalut, tapi sekarang dah berbalut, belum berlabel je lagi, lately aku sibuk sangat la, aku sendiri pun tak pasti apa yang aku sibukkan sangat kononnya..pffttt. Takpe hari ni jugak aku buat label, lepas tu tampal kasi nampak lagi berseri-seri, baru semangat nak kumpul barang recycle berkobar-kobar gitu.

Eh, baru aku perasan dalam 3-4 hari lepas, tempat recycle dekat office aku ni aku Charity Box pulak, boleh masukkan baju, kasut, tali pinggang, and apa saje la pakaian dalam box tu, lepas tu dia akan buat jualan amal dan untung dari jualan tu dia akan agih-agihkan pada 3 badan kebajikan. Yang aku perasan MAKNA, yang lagi 2 tu aku tak ingat. Baru teringat minggu lepas aku buang sebundle baju adik aku yang elok lagi..wuwuwu, rugi tak masukkan dalam Charity Box. Takpelah next time maybe. Eh dah kenapa boring benor entry aku ni. Aku baca sendiri pun bosan weh, dahlah bye! Eh lupa tak masukkan gambar lagi..haha



Hasil seminggu lebih, buat penat je aku kemas lawa-lawa, sebab setiap kali nak pakai washing machine, aku akan turunkan box ni, sebab takut beban pulak kat washing machine tu, lepas tu ada assistant kecik tolong tunggangkan box dan kutip barang recycle buat main..sabor jelah. Habis bertaburan satu dapur.



Pagi tadi dah bawak pergi tempat recycle..aku memang akan kemas barang recycle malam-malam. Asingkan ikut jenis letak dalam plastik asing-asing. Bungkus molek-molek camni, sebab pagi-pagi, En. Syg yang akan bawak turun dan letak atas kereta aku. Aku tak boleh bawak sebab nak ngendong si kecik, Aish pagi-pagi mood salu tarak baik, mau dukung saje. Kadang-kadang kan, kalau naik lif aku berdua je dengan Aish, aku cangkung je dalam lif, tak larat weh nak dukung dia sambil berdiri, hahaha pedulik la bukan orang nampak pun. Oklah, bye!

Jangan lupe beli Genie Bra yeh..hahahaha


4 comments:

  1. Kesian sbb akk bygkan sis tu kurus comel je..hehe

    ReplyDelete
  2. rajinnyaaaaa recycle!! ai buang je sume dlm tong sampah...pemalas nk asingkan segala benda...hahaha :p

    ReplyDelete
  3. cayalah erin....hebat tau rajin buat recycle....aish tgk mesti leh jadi contoh baik....good job!....umi Qi nak tiruuuuuuuuuuuuu....harap nk beli box cantik2 nanti yeyyy

    ReplyDelete
  4. good jobs rin!aku belum ada keinsafan lagi..cewahh ngaku ni tau
    rin, ku tengah membayangkan mu cangkung dalam lif..haha!

    ReplyDelete