Klik Jommm

Thursday, February 3, 2011

MUA

Kalau cerita pasal make up aku sedikit cerewet. Sikit je lah, takde lah byk pun, maklumlah budget ciput nak demand lebih-lebih..pang kang. Merata email MUA dari yang fofular sampai lah yang tak berapa fofular. To be honest, popular or not, aku tak kisah, yang penting make up cantik and within budget. Udahlah duduk di pedalaman (bak kata boss aku *sesuka hati dia je cakap Temerloh tu pedalaman* dia memang kuat bergurau, takdelah aku ambik hati pun) nak bayar transportation cost pun dah double harga make up. Lucky enough, En Sayang and family aku nak buat satu hari je (nikah n sanding in one day) dah boleh save banyak jugaklah.

Kalau cerita pasal MUA dengan kesayangan, jawab dia setiap kali "Murah ke mahal tu tak penting, saya rasa make up ni cantiknya terletak pada orangnya, kalau orangnya cantik mekap macamana pun cantik jugak". Apa ni, apa ni, apa ni...ceh teremo pulak semua lelaki akan berfikiran begitukah? Setiap kali aku mintak pendapat pasal MUA, jawab dia OK saja. Aku sajalah yang merana tetiap malam nak tidur, pusing kiri nak yang itu, pusing kanan nak yang ini. Sampailah di malam Tahun Baru google MUA akhirnya terjumpa 'dia'. Mata aku ni sepet, so aku memang nak cari MUA yang pandai buat smokey eyes dan pandai buat mata aku nampak besar. Lagipun lelaki kesayangan memang adore smokey eyes, dia cakap shekseyyy (auww seksi). Mari kita buat dia lebih berdebar-debar dan berpeluh-peluh nak lafaz akad bila nampak ai bersmokey eyes sambil kenyit-kenyit mata...ngahaha.

Satu lagi syarat wajib MUA haruslah perempuan tulen, sebab aku ni orang kampung (walaupun duduk di taman, tapi tetap consider orang kampung), kurang manis lah pulak kalau makcik-makcik tengok, kang apa pulak kata diaorang and aku tak selesa buat my mom rasa tak selesa. Eh, boleh tahan solehah jugak aku ni :D






Credit to Fieyra

Hopefully, akak ini bisa mendatangkan debaran terhebat buat lelaki kesayangan..auww getiss. En. Syg baru call tadi cakap rindu..eleh, itu belum aku hantar bau busyuk masyam semalam kan? Kalau tak, kompom taleh tido malam..haha


6 comments:

  1. be careful bab2 cari make up ni tau...huhu...aku mmg tkt bab2 ni...pelamin xcantek aku xkesah...aku kesah kalo makeup aku xcantek....sadisss....

    ReplyDelete
  2. same to me..my mom x bagi amik makeup artis lelaki.huhu.

    ReplyDelete
  3. gamba yg no 2 tu..member elya..hihi

    ReplyDelete
  4. zaida: betul2, mekap penting or else tak nampak la seri pengantin nanti

    shima: tulah

    elya: ye eh? hehe

    ReplyDelete
  5. babe, i almost hire her. tp tak jadi pun. amik org lain.

    betul, tak boleh tiddddooo fikirkn hal mua. tension. tu lah gatal sgt nk mua bagai kan, padahal tunang suruh amik je mak andam biasa.

    kita tunggu sama sama okay hasil dia camne.

    setuju cantik tu depends pada diri sendiri, bukan mua tu...

    ReplyDelete
  6. e.t.t.y: hai darl, nasib baik kita dah dpt book mua..dh lena tidur malam kan..but skang ni tgh fikir psl souvenir pulak ;p..but lucky tidor masih lena..haha

    ReplyDelete