Klik Jommm

Wednesday, December 10, 2014

Aish dan Fish

Salam,

Biasalah budak baya Aish ni memang suka sangat dengan binatang, binatang apa yang dia tak suka?? Semua pun dia suka, nak-nak lagi kucing dengan ikan, haa tu aku tau memang kesukaan budak-budakkan. Untung Aish dapat Atok yang rajin sangat melayan, hari tu Atok belikan ikan untuk dia, siap akuarium, Atok suruh bawak balik ke rumah kitaorang, tapi En. Syg pulak tak kasi sebab dia takut Aish tarik akuarium tu masa aku sibuk buat kerja rumah, so sekarang ikan Aish semua kat Rawang, rumah Atok, tak pepasal Atok pulak yang kena jaga, bagi makan bagai, ko ni pun banggg sian Ayah nak kena jagakan ikan Aish pulak..hahaha, siap dah mati satu batch pun, ni dah beli ikan batch kedua..kikikiki. Mesti ayah nyesal sebab alih-alih ayah yang kena jagakan ikan..mihihihi. 

Ikutkan aku ok je kalau nak bawak balik rumah kitaorang, tapi dah En. Syg tak percaya ngan aku kot, dia takut aku leka sangat buat kerja...amboiii leka ko macamkan hobi aku ni buat kerja rumah sampai boleh terleka..kuakakaka, tak patut betul, padahal lipat kain menimbun pun dah sebek2 mulut.





Ni masa nak beli akuarium dan ikan-ikannya, Aish menelek ikan dari satu akuarium ke satu akuarium







Atok dengan aunty (adik En.Syg) tengah pilih ikan, kemain cantik aunty pilih, tapi dah ajal, mati semua, pastu 2nd batch En. Syg gi beli, hodoh gile ikan dia beli..hahahaha, dia main tibai je, sampai kat kaunter cakap je, saya nak ikan gapi 10 ekor, gasakla rupa apa pun..hahaha asalkan gapi. Kelabu asap je gapi yang dia beli, masa aunty pilih hari tu kaler cantik-cantik je.





Setup akuarium






Mula-mula elok dia ngadap akuarium ni, lepas tu dia celup tangan pulak, tu kalau tinggal dia dengan akuarium tu je, mau dia ceduk ikan satu-satu agaknya buat main...hahahaha..panjang akal ko kan dik.

Oklah, bye!!


3 comments:

  1. dulu ade gak bela ikan
    last2 mak pak die nie yg mls nak jge
    hahahaha

    ReplyDelete
  2. Erin lama tak drop comment dekat sini, sihat ke tu..?

    Aish dah besar..!

    ReplyDelete
  3. teringin nak belikan ikan utk budak2 nie..tapi tu la xde tempat nak letak..tunggu dah duduk rumah sendiri la baru boleh beli...khusyuk betul Aish tgk ikan tu...hehe

    ReplyDelete