Klik Jommm

Tuesday, December 6, 2011

Magazine ibu ibu

Hoi, bz gilelah sekarang, nak update memang tak sempat, ni pun curi-curi jek. Kerja beratur menunggu giliran, nasib baik setiap kerja ada commission, tu yang buat semangat sikit, walau kekadang pening jugak, tapi bila memikirkan duit mengalir masuk, huii bahagia.
Ok, mari cerita pasal magazine ibu-ibu mengandung, orang dulu-dulu tak macam kita, banyak info pasal pregnancy boleh dapat especially thru internetlah kan. Tapi kalau tak baca magazine ibu-ibu ni macam tak lengkap pulak, tapi kalau ko terlebih baca pun bahaya jugak, sebab bila too much info ko akan jadi takut, makan ni tak boleh, makan tu tak boleh, kalau ko makan anak ko akan jadi begini2 atau begitu2. Macam pagi tadi baru terbaca fluorida adalah bahaya untuk ibu mengandung, nanti anak cacat..ehhh, kose aku, semua pun tak boleh, mak kita dulu boleh je, sihat walafiat je anaknya. Orang yang buat iklan pun agak-agaklah, punyalah nak bagi laku produk dia, siap buat statement camtu, menakutkan ok. Kekdahnya orang sekarang apa pun tak boleh, makan ikan tenggiri pun tak boleh, aku tanya mak mertua, dia kata dia ok je dulu, boleh je makan. Ntah tak paham, nasib baik aku tak suka sangat ikan tenggiri. Itu info yang aku dapat dari magazinelah. Kadang-kadang bila terbaca, baru recall balik "eh, alamak hari tu aku ada makan la" pastu mulalah risau..haishhh. Yang penting sebenarnya doa banyak2 dan tawakal jelah. Baru-baru ni jugak terbaca, kalau ko pregnant baby boy, tak boleh pakai perfume, sebab takut anak ko ada masalah kesuburan..hoii choilah, takkan nak biar ketiak berkerak bau dek orang pulak..memacamlah. Eh, info aku bagitau korang ni dah buat korang takut ke? hehe

Kalau cakap pasal magazine ibu-ibu ni, of courselah ko akan ingat PaMa kan, tulah magazine paling glamer pun, tapi kalau magazine glamer2 ni, iklan dia pun aduhaiiii lagi banyak dari info. So, aku baca magazine ni....



 Ok, En. Syg yang beli tetiap bulan, aku baca je, masa mula-mula pregnant kan bulan puasa, tetiba je En. Syg balik bawak Mami Baby, cover dia Sheera ngan baby dia. 5 bulan, 5 mag.




Ni keluaran Disember, comel kan budak ni, rasa nak tenung hari-hari. "baby, baby laki ke pompuan?" Dapat baby girl, comelnye la haiii, eh tak kisahlah. Ok, nak balik, nak buat mashed potato hari ni, teringinnnnnnnn sangat. Bye


2 comments:

  1. sy pun lg suke beli mami baby ni pa&ma sbb pa&ma tu byk sgt iklan, adehh

    ReplyDelete
  2. a'ah kan, pening baca iklan je

    ReplyDelete