Klik Jommm

Friday, December 2, 2011

Stretchmark cream saya

Bila blogwalking semua orang cerita pasal persiapan barang baby, beli baju, beli lampin, beli kasut..huiii seronok. Aku?? satu pun tak beli lagi, bukan tak excited, excited tapi insyaallah, panjang umur, murah rezeki bulan ni aku dengan En. Syg akan pindah rumah sendiri. So, takmo la kalut nak pindah rumah, kalut beli barang baby, nak mengangkut sana sini payah la pulak, dah elok settle pindah rumah, baru nak start kumpul barang baby tu pasal sekarang tak sabar nak pindah, baju baby melambai-lambai mintak dibeli..haha. 

Excited diam-diam, semalam pergi Mydin USJ beli barang dapur, saja lah singgah tempat baby, saja feeling-feeling sendiri tengok baju, tilam, seronoknya..tak sabar nak beli, dah beli nanti mesti hari-hari duk cium baju baby je kan, psycho gila serius tak sabar nak scan minggu depan nak tau gender

Ok sekarang nak cerita pasal stretchmark cream, dulu masa belum kahwin, bila tengok officemate pregnant, siap bagitahu dia, nanti belilah Bio Oil, elok untuk stretchmark, wahhh orang lain pregnant ko lebih-lebih pulak kan, takdelah aku tolong dia je, sebab dia tau aku banyak baca blog, so taulah sikit-sikit pasal pregnancy ni. 

So bila masa sendiri pregnant, dalam sebulan lebih tu aku dah sibuk survey pasal stretchmark cream, aku terbaca dalam suratkhabar pasal Pureen stretchmark cream ni, sebab kat iklan tulis ada cocoa butter, shea butter, collagen kejadah-kejadah, En. Syg nak belikan Bio Oil aku taknak, nak jugak yang Pureen ni, ke hulu ke hilir cari kat butik baby, tak jumpa. En. Syg suggest yang lain pun tak mau, dia cakap aku adalah perempuan yang selalu terpengaruh dengan iklan..mana adee ohhhh. Akhirnya En. Syg jumpa dekat Guardian (eh tapi semalam dah jumpa dekat Mydin, harga RM28++) dan dia belikan, masa tu baru pregnant sebulan lebih, perut aku oversize, sebulan lebih pun dah besar, so aku start apply stretchmark cream ni dari awal pregnant sampai sekarang dengan harapan tak wujudlah stretchmark kat perut aku ni, sampai sekarang hari-hari suh En. Syg tengok perut kotlah ada stretchmark yang aku tak nampak, alhamdulillah takde lagi.

"Tapi kat bon-bon ada selulit sayang..1..2..3" gigih kira selulit kat bon aku

"Tak payahlah kira!"

Pastu dia mintak stretchmark cream aku nak sapu kat bon, aku taktau la berhasil ke tak stretchmark cream ni dekat selulit..haha 



 Baru sebotol tak habis-habis, asyik lupa je nak sapu 2x sehari, kadang sapu sekali je, kadang lupa langsung.


No comments:

Post a Comment