Klik Jommm

Thursday, December 1, 2011

of being sick

Hai everyone..ceyyy ceyyy speaking pulak dia. Eh, tak..tak, dah sihat dah pun, cuma minggu ni tak tau nak update apa, sebab minggu lepas tak sihat dan duduk dirumah saje, kalau nak merepek tak tentu hala ni, tak retilah eh, bukan selalu buat ke?. Ahad malam tu aku memang tak boleh tidur langsung, tiba-tiba sakit perut memulas, lepas membuang, tiba-tiba pulak muntah, habis semua nasi goreng pattaya keluar. Siap muntah mengadu kat En. Syg, dia cakap biasalah tu sambil mamai..boleh?. Aku tak boleh tidur lagi sebab perut tak sedap, lari pergi toilet sekali lagi, muntah 3 kali, pun keluar nasi goreng pattaya lagi, hoi banyak betul aku makan, asyik keluar nasi je. Bangun pagi tu En. Syg gorengkan paratha, aku makan sikit, minum air masak sikit, muntah lagi, habis semua paratha keluar. En. Syg ajak pergi klinik, klinik penuh dengan budak nak sunatlah pulak, terpaksa pergi klinik lain kat Rawang, dahlah pening naik kereta, sampai klinik doktor check lebih kurang, dia kata banyak angin. 

Balik rumah sebelum makan ubat, aku makan roti sekeping dengan air masak sikit, muntah lagi keluar habis roti semua. Lepas makan ubat aku tidur, tengahari mak mertua buat bubur nasi untuk aku, aku paksa diri makan semangkuk sebab lapar sangat. Habis makan baru je masuk bilik, muntah habis bubur semangkuk, gila tak larat. Aku terbaring tidur sepanjang hari, En. Syg baik betul, aku order je dari katil, selamat semua sampai, aku jerit je suruh picit, sambil tengok bola pun dia boleh lari masuk bilik picitkan aku...siap mandikan, sabunkan, syampukan, lepas tu ambik gambar aku terbaring, dia cakap boleh masuk blog, motif sangat nak upload gambar sendiri berkain batik, muka sememeh macam orang baru lepas pantang kan..hehe. Masa terbaring tu asyik terfikir, ni baru sakit macam ni pun aku rasa dah tak larat, kalau bersalin nanti boleh ke? Serius takmo fikir, nak doa yang baik-baik je, moga smooth semuanya. Dah tu je nak update, annoying gile kan update pasal sakit sendiri..bye


No comments:

Post a Comment